"9-5" 2003
Po ubiegłorocznej modernizacji samochodów Saab 9-5 Sedan i Kombi, obejmującej zespoły napędowe i podwozia, modyfikacje stylistyczne nadwozia oraz elementy bezpieczeństwa przyszedł czas na wzbogacenie wyposażenia. W wersji 2003 wszystkie "9-5" w standardzie mają: automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne, system ABS, aktywne zagłówki chroniące przez urazami kręgosłupa szyjnego, autoalarm z immobilizerem oraz obręcze kół jezdnych z lekkiego stopu.
Lepsze sterowanie skrzyni biegów
System manualnego przełączania biegów Saab Sentronic przy pomocy przycisków na kole kierownicy jest teraz wyposażeniem standardowym dla wszystkich wersji samochodu z automatyczną skrzynią pięciobiegową, za wyjątkiem wersji z silnikiem wysokoprężnym 2.2TiD.
Po przesunięciu selektora przełożeń w pozycję "M" kierowca ma możliwość szybkiej zmiany biegów "w górę" przyciskiem z prawej strony a "w dół" - z lewej strony kierownicy. W ten sposób system Sentronic pozwala na precyzyjne, "za dotknięciem palca" operowanie skrzynią biegów dla jazdy w stylu sportowym - obok wygody użytkowania funkcji automatycznych podczas spokojniejszej jazdy turystycznej.
Pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów dla wersji z silnikiem 2.2TiD, dostępnym już od kilku miesięcy bieżącego roku. Saab jako pierwszy na rynku oferuje wybór automatycznej lub
manualnej skrzyni biegów już do bazowej wersji samochodu z silnikiem wysokoprężnym. Produkcja rozpoczyna się na jesieni bieżącego roku, wtedy też zostaną podane dane eksploatacyjne dla nowego zespołu napędowego. System Sentronic nie jest dla tej wersji przewidziany.
Komfort i wygoda
We wszystkich wersjach samochodów Saab dostępny jest obecnie najnowszy system nawigacji z oprogramowaniem z płyt DVD, wyposażony w duży, 7-calowy kolorowy ekran wyświetlacza, zintegrowany w konsoli centralnej. Umieszczony w bagażniku odtwarzacz DVD umożliwia trans-graniczną nawigację drogową w całej Europie z jednej tylko płyty (w USA nie jest to jeszcze możliwe). Do wyboru są dwa systemy audio, każdy z nich z 6-płytową zmieniarką płyt CD, umieszczoną w bagażniku. Ustawień systemów nawigacji i audio dokonuje się za pośrednictwem funkcji dotykowej ekranu wyświetlacza.
Saab 9-5 sedan był pierwszym na rynku samochodem wyposażonym w opcję wentylowanych foteli przednich. Opcja ta oferowana jest obecnie - znów po raz pierwszy - także i do sportowych foteli Formy Vector i wersji Aero.
Przepływ powietrza przez perforowane skórzane pokrycia foteli odbywa się przy pomocy dwóch małych wentylatorów elektrycznych w siedzisku oraz dolnej części oparcia. Trzy indywidualnie ustawiane stopnie natężenia wentylacji pozwalają kierowcy i pasażerowi zachować większą świeżość i koncentrację w warunkach wysokich temperatur i znacznej wilgotności powietrza.
Nowe, elektrycznie sterowane lusterka boczne pochodzą z 9-3 SportSedana i mogą także posiadać funkcję automatycznego składania, ułatwiającą parkowanie i manewrowanie w ciasnych miejscach. Funkcja samoczynnego ściemniania, pozwala z kolei ograniczyć dokuczliwość oślepiania odblaskiem świateł innych pojazdów podczas jazdy nocnej. Rozwiązanie to zastosowano także w wewnętrznym lusterku wstecznym.
W samochodach przeznaczonych na rynek USA obudowa lusterka wewnętrznego zawiera przycisk pilota zdalnego otwierania drzwi domowego garażu z możliwością sterowania domowym alarmem lub oświetleniem a także kompas, wskazujący magnetyczny kierunek podróży.
Wygląd też ważny
Wnętrze samochodu można teraz dalej indywidualizować za pomocą opcjonalnych inkrustacji tablicy przyrządów: z ciemnoszarego orzecha jako nowoczesnej interpretacji klasycznego drewna lub z imitacji włókien węglowych dla podkreślenia stylu sportowego.
Paletę kolorystyczną poszerzają dwa nowe lakiery metalizowane: Merlot Red - jak sama nazwa wskazuje - to odcień dojrzałego, czerwonego wina a Graphite Green (zieleń grafitowa) to ciemny i atrakcyjny kolor sportowych wyczynów.