62,5 tys. za tacumę

Dzisiaj w Warszawie odbyła się prasowa premiera daewoo tacumy. Wprawdzie samochód ten pokazany był już w Polsce dwukrotnie (podczas salonów samochodowych w Poznaniu i Katowicach) ale tym razem dziennikarze mieli sposobność bliższego zapoznania się z tym niewątpliwie ciekawym pojazdem podczas jazd testowych. A na konferencji prasowej dowiedzieliśmy się, że najtańsza wersja tacumy (SX) kosztować będzie 62,5 tys. zł.

article cover
INTERIA.PL

62,5 tys. zł wersja SX i 73,0 tys. zł. wersja CDX to ceny nowego samochodu Daewoo - minivana tacumy. Pojazd ten już wkrótce trafi do salonów sprzedaży (dni otwarte 12-14 styczeń 2001 r.). Choć będzie miał sporą konkurencję (m.in zafira, multipla, scenic, tino, picasso, space wagon) ze względu na relatywnie niską cenę może odnieść sukces na polskim rynku.

Żaden liczący się w świecie producent samochodów nie może zlekceważyć niezwykle dynamicznie rozwijającego się w ostatnich latach rynku minivanów (samochody zbudowane na płycie podłogowej aut klasy niższej średniej. Odpowiedzią Daewoo na szybko rosnące zainteresowanie takimi pojazdami, łączącymi nieosiągalną do niedawna funkcjonalność z komfortem prawdziwej limuzyny, jest tacuma, która wchodzi właśnie do sprzedaży w Polsce.

Słowo "tacuma" w języku Afrykanerów oznacza "radosny styl życia" i dobrze oddaje charakter nowego modelu Daewoo. Projektanci tego samochodu nie ukrywają, że od początku ich ambicją było dorównanie liderom segmentu minivanów, za których uznaje się renault scenic a ostatnio citroena picasso. Czy udało się ten cel osiągnąć? Ocenią to użytkownicy auta. W każdym razie tacuma już od pierwszych przedpremierowych pokazów wzbudzała powszechne zainteresowanie.

Na rynku pojawi się wkrótce podstawowy model tacumy oferowany, do wyboru, z dwiema czterocylindrowymi jednostkami napędowymi. Pierwsza z nich, to silnik typu SOHC o pojemności 1.8-litra, rozwijający maksymalną moc 100 KM przy 5200 obr./min., co zapewnia pojazdowi prędkość do 170 km/godz. i przyspieszenie od O do 100 km/godz. w 12 sekund. Auto z mocniejszym - 127 KM przy 5600 obr./min - szesnastozaworowym silnikiem typu DOHC (z dwoma wałkami rozrządu) o pojemności 2.0 l. rozpędza się do 100 km/godz. w 10,6 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 188 km/godz. Według zapewnień producenta tak napędzana tacuma zużywa średnio nie więcej niż 9,7 litra paliwa na 100 km. W 2001 r. omówione wyżej silniki uzupełni 1.9-litrowy diesel.

W zawieszeniu tacumy zastosowano kolumny McPhersona (z przodu) i układ wielowahaczowy (z tyłu). Konstruktorzy nie zapomnieli oczywiście o niczym, co zwiększa bezpieczeństwo podróżowania. Koreański minivan ma zatem odpowiednio zaprojektowane nadwozie, wentylowane tarcze hamulców, system ABS, pełnowymiarowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera itp.

Tacuma liczy 4,35 m długości, 1,755 m szerokości i 1,58 m wysokości. Są to rozmiary, które w połączeniu z niewielkim promieniem skrętu (tylko 5,26 m) ułatwiają jazdę w gęstym ruchu miejskim i znalezienie miejsca na ciasnych parkingach. Jednocześnie przy niewielkich gabarytach tacuma zaskakuje przestronnością wnętrza, które swobodnie mieści 5 osób i 455 litrów bagażu. Konstrukcja tylnej kanapy, dzielonej w stosunku 50:50 lub - montowane opcjonalnie zamiast niej - trzy oddzielne fotele, pozwalają zwiększyć przestrzeń bagażową do 1155 litrów. Na temat zewnętrznego wyglądu tacumy, wspólnego dzieła trzech ośrodków: Design Forum of Daewoo Motor, Pininfariny i Ital Design, nie będziemy się rozpisywać. Każdy może wyrobić sobie własne zdanie na podstawie zamieszczonych zdjęć.

(rozm - 1.78 MB, czas - 0.41s, rozm. video - 208/120).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas