5 x Golf

Volkswagen nie próżnuje. Świeżo po frankfurckiej prezentacji odnowionego Polo przyszła kolej na Golfa. Samochód jest już w końcowej fazie projektowej i z pewnością już niebawem oficjalnie poznamy efekty prac niemieckich inżynierów. Tymczasem prezentujemy pierwsze zdjęcie i podstawowe informacje o nowym Golfie. Piąta generacja kompaktowego modelu Volkswagena ma zdystansować konkurencję - Forda Focusa, Opla Astrę i Renault Megane, z którymi dotychczasowy Golf nie potrafił wygrać. Głównym atutem auta ma być szeroka, paleta oferowanych wersji. Pojazd ma być większy, posiadać bardziej zaokrąglone linie i przekonać do siebie tych, którzy do tej pory byli sceptycznie nastawieni. Czy mu się to uda?

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Patrząc na zdjęcie nowego Golfa można śmiało stwierdzić, że Volkswagen wykonał wyraźny krok naprzód w stylistyce nadwozia. Auto odbiega od standardów wyznaczonych przez czwartą wersję Golfa i wprowadza odważną świeżość designu. Przód pojazdu został zaczerpnięty z pomysłów prototypu VW D1. Reflektory zdecydowanie różnią się od tych z poprzednika i to one nadają innego wymiaru całemu autu.

INTERIA.PL

Pierwszy na rynku pojawi się Golf Variant (topuran). Tą nazwę już doskonale znamy, jednak tym razem nie będzie to kombi, a wielofunkcyjny pojazd, należący do segmentu MPV, którego zadaniem jest pokonanie w rywalizacji Renault Scenic. Jego prezentację zaplanowano na salon samochodowy w Genewie w marcu przyszłego roku. Na jesiennym salonie w Paryżu mają natomiast pojawić się trzy- i pięciodrzwiowe hatchbacki. Do produkcji samochody te trafią jednak dużo później - Variant we wrześniu przyszłego roku, a hatchbacki poczekają do roku 2003. Dopiero po nich przyjdzie czas na kolejne wersje nowego Golfa - kombi, sedan, coupe i kabriolet.

Volkswagen zapewnia, że w wyposażeniu nowego Golfa znajdziemy system nawigacji satelitarnej, urządzenia multimedialne, inteligentne poduszki powietrzne oraz wykorzystywane wcześniej jedynie w Audi A8 podwójnie oszklone okna. Wszystkie wersje Golfa dostępne będą z napędem w systemie "four-wheel-drive". Do mocniejszych wersji silnikowych przewidziano dodatkowo sześciostopniową manualną skrzynię biegów, w pozostałych autach znajdziemy tradycyjną przekładnię pięciobiegową. Na życzenie klienta w autach z silnikami benzynowymi o pojemnościach 2,0 i 3,0 litra oraz z dieslem 1,9, będzie można zamontować sekwencyjną skrzynię Multitronic znaną z niektórych modeli Audi.

W gamie silników nie przewidziano wielu nowości. Najciekawszą z nich będzie z pewnością 2,0-litrowy, benzynowy silnik FSI, który dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii konstrukcji jednostek diesla dysponować będzie mocą 150 KM, a przy tym niespotykaną oszczędnością w zużyciu paliwa. Dla entuzjastów szybkiej jazdy przewidziano 3,2-litrowy silnik V6 o mocy 250 KM. W połączeniu z napędem "four-wheel-drive" ta wersja Golfa z pewnością dostarczy wielu emocji na drodze.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas