420-konne Audi S6
Najnowszym seryjnie produkowanym Audi jest sportowy model S6, który debiutuje właśnie na salonie w Detroit. Do sprzedaży trafi wiosną tego roku.
Samochód ten wyposażony jest w całkowicie nowy dziesięciocylindrowy silnik w układzie V. Jednostka ta, prawie identyczna z silnikiem montowanym w nowym Audi S8 z pojemności 5,2 litra uzyskuje moc 420 KM (309 kW) przy 6.800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm i jest dostępny między 3.000 a 4.000 obr./min. Od 2.500 do 5.500 obr./min. do dyspozycji jest ponad 500 Nm.
Istotny wpływ na kształtowanie mocy ma bezpośredni wtrysk benzyny FSI, wypróbowany w... aucie wyścigowym - zwycięzcy Le Mans - w Audi R8. Wersja Limousine przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy (S6 Avant: 5,3 sekundy), prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Zarówno przenoszenie mocy jak i układ kierowniczy oraz zawieszenie zostały dopasowane do możliwości silnika. W montowanej seryjnie automatycznej skrzyni biegów - sześciostopniowym tiptroniku, zastosowano skrócone czasy zmiany przełożeń. Zawieszenie ze stalowymi sprężynami jest bardziej dynamiczne i bezpośrednie, podobnie jak układ kierowniczy servotronic.
Stały napęd na wszystkie koła quattro najnowszej generacji z rozdziałem momentu 40 do 60 zapewnia optymalną siłę ciągu w każdych warunkach.
O pięknym wyglądzie zewnętrznym decydują między innymi 19-calowe koła, delikatnie wysunięte na zewnątrz przednie nadkola, duża osłona chłodnicy Singleframe z podwójnymi liniami poziomymi oraz wbudowany tylny spojler w S6 Limousine lub zmodyfikowany spojler na krawędzi dachu w wersji Avant.
O nowościach tegorocznego salonu w Detroit piszemy TUTAJ.