4-napędowe 911!

Porsche wprowadza do oferty model 911 z napędem na cztery koła, czyli w wersji carrera 4 i carrera 4S.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Wizualnie oba pojazdy niemal nie różnią się od 911-tki z napędem na tył. Jedynie tylna część nadwozia została poszerzona o 44 milimetry, dzięki czemu pod błotniki zmieszczą się "walce" o rozmiarach 295/35R18 lub 305/30R19.

Carrera 4 napędzana jest 3.6-litrowym silnikiem o przeciwsobnym układzie cylindrów, który dysponuje mocą 325 KM. Dzięki niemu porsche przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5.1 s oraz rozpędza się do 280 km/h.

INTERIA.PL

Pod maską mocniejszej wersji, carrery 4S pracuje natomiast silnik o pojemności 3.8l, który dostarcza 355 KM. Samochód z tą jednostką napędową przyspiesza do "setki" w 4.8 s oraz osiąga prędkość maksymalną 288 km/h.

System napędu na cztery koła oparty został na wielopłytkowym sprzęgle wiskotycznym, które jest w stanie przekazać do 40 procent napędu na przód. Natomiast w normalnych warunkach aż 95 procent momentu obrotowego trafia na koła osi tylnej.

INTERIA.PL

Carrera 4S standardowo wyposażona jest w system aktywnych amortyzatorów. Dzięki temu, za jednym naciśnięciem przycisku, można zmieniać charakterystykę tłumienia na bardziej sztywną. System ten jest dostępny w opcji w carrerze S.

Obie wersje na życzenie mogą również zostać wyposażone w bardziej sportowe zawieszenie, które obniża nadwozie o 2 cm. W pakiecie tym dostarczana jest mechaniczna blokada tylnego dyferencjału.

Porsche carrera trafi do salonów jesienią.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas