207 już oficjalnie

Peugeot ujawnił dzisiaj oficjalnie pierwsze informacje na temat swojej najnowszej broni w klasie samochodów małych - modelu 207. Na łamach naszego serwisu już prezentowaliśmy zdjęcia tego samochodu. Teraz nadszedł czas na garść szczegółów.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Gama silników będzie rozpoczynała się jednostką o pojemności 1.4l i mocy 75 KM (118 Nm). 16-zaworowa wersja tego silnika będzie o 15 KM mocniejsza (133 Nm). Najmocniejszym silnikiem benzynowym będzie 1.6 16v o mocy 110 KM (147 Nm). Wśród jednostek wysokoprężnych znajdą się dwa silniki HDI: 1.4l o mocy 70 KM i 1.6l w dwóch wersjach o mocy 90 (160 Nm) i 110 KM (215). Ciśnienie wtrysku paliwa w mocniejszej jednostce wynosi 1600 barów.

INTERIA.PL

W ciągu najbliższego roku ofertę uzupełnią dwa mocniejsze silniki benzynowe opracowane we współpracy z BMW. Pierwszy z nich to czterocylindrowy silnik o pojemności 1.6l, który dzięki tzw. softturbo (0.8 bara) będzie dysponował mocą 150 KM i maksymalnym momentem 240 Nm. Ta sama jednostka będzie oferowana również bez doładowania. Wyposażona w mechanizm zmiennych faz rozrządu i dwa wałki w głowicy będzie dysponować mocą 115 KM i momentem 160 Nm.

INTERIA.PL

Peugeot 207 ma 4.03 m długości, 2.54 m rozstawu osi, 1.72 m szerokości i 1.47 m wysokości. Dzięki zwiększonej długości w porównaniu do 206-tki nowy pojazd ma mieć bardziej przestronne wnętrze. Tylna kanapa jest dzielona i składana, a pojemność bagażnika w normalnych warunkach wynosi 270 litrów.

Stylistycznie Peugeot 207 przypomina skrzyżowanie 206 z 307. Wygląd przodu zdominował duży wlot powietrza, który upodobnił 207 do większych modeli marki. W oczy rzucają się również duże reflektory. Z kolei tylny słupek przywodzi na myśl 307.

207 może poruszać się na 15-, 16- lub 17-calowych kołach i posiada elektryczne wspomaganie kierownicy. Za hamowanie odpowiadają powiększone z 266 do 283 mm (średnica) wentylowane tarcze hamulcowe. Z tyłu w zależności wersji silnikowej stosowane będą bębny lub tarcze.

INTERIA.PL

Układ hamulcowy posiada oczywiście ABS z rozkładem siły hamowania (EBFD) i asystentem hamowania oraz ASR. W zależności od wersji w standardzie lub w opcji oferowany jest ESP. W trudnych warunkach można go odłączyć, natomiast jest on automatycznie uruchamiany przy prędkości powyżej 50 km/h.

Nowy Peugeot 207 zostanie po raz pierwszy wystawiony na widok publiczny na marcowym salonie w Genewie.

ZOBACZ galerię zdjęć.

Copyright © (UWAGA! Autorów stron motoryzacyjnych nie tylko w internecie prosimy o nie wykorzystywanie w jakiejkolwiek formie - bez naszej zgody - tekstów z serwisu Motoryzacja. )

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas