Toyota RAV4: hybrydowa przyszłość japońskiego SUV-a
Wraz z najnowszą generacją RAV4, Toyota definitywnie żegna silniki wysokoprężne w swoich SUV-ach. Przyszłość według przedstawicieli japońskiego producenta należeć będzie do układów hybrydowych, które zgodnie z planami napędzać będą prawie 90 procent sprzedanych w tym roku RAV-ek.

Ceny nowych RAV4 zaczynają się od 109 900 złotych, za egzemplarze z konwencjonalnym benzynowym silnikiem dwulitrowym o mocy 173 koni mechanicznych. Najtańsza hybryda (218 KM) to wydatek 129 900 złotych. Obie kwoty dotyczą modeli z napędem na przednie koła.
Piąta generacja japońskiego SUVa idealnie pokazuje trendy, jakie w zakresie układów napędowych obowiązywać będą w Toyocie w najbliższych latach. Generalnie przyszłość będzie hybrydowa, raczej przednionapędową, rzadziej z systemem 4x4.
Co ciekawe, w najnowszej odmianie RAV4, dostępne będą dwie wersje układów z napędem czterech kół, różniące się dość istotnie w zależności od użytego silnika.

Jak istotnie - dowiecie się, gdy na hiszpańskich drogach zakończymy jazdy testowe.
(MW)