Reklama

Sprawdzamy Skodę Octavię w hybrydowych wersjach

Po raz pierwszy w historii modelu Octavia będzie dostępna w wersjach silnikowych z elektrycznym "wspomaganiem". My właśnie sprawdzamy, jak się nimi jeździ.

Skoda niebawem rozszerzy ofertę Octavii o wersje hybrydowe - iV, czyli plug-in oraz e-TEC, a więc z układem tak zwanej miękkiej hybrydy. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z naprawdę mocnym napędem, oferującym 204 KM. Na jej bazie powstała też usportowiona odmiana iV RS, wzmocniona do 245 KM.

Reklama

Z kolei wersje e-TEC to silniki 1.0 TSI (110 KM) oraz 1.5 TSI (150 KM), które przy zamówieniu dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej, otrzymują jednocześnie układ miękkiej hybrydy. Jej zadaniem jest obniżanie zużycia paliwa, i wspomaganie jednostek spalinowych kilkusekundowymi zastrzykami dodatkowych niutonometrów.

O wrażeniach z jazdy Octavią w odmianach hybrydowych, napiszemy więcej po powrocie z Austrii, gdzie mamy właśnie okazję bliżej poznać, ze wspomnianymi wersjami czeskiego bestsellera. Ich polskie cenniki powinny zostać opublikowane przed końcem września.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje