Sprawdzamy Skodę Octavię w hybrydowych wersjach
Po raz pierwszy w historii modelu Octavia będzie dostępna w wersjach silnikowych z elektrycznym "wspomaganiem". My właśnie sprawdzamy, jak się nimi jeździ.
Skoda niebawem rozszerzy ofertę Octavii o wersje hybrydowe - iV, czyli plug-in oraz e-TEC, a więc z układem tak zwanej miękkiej hybrydy. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z naprawdę mocnym napędem, oferującym 204 KM. Na jej bazie powstała też usportowiona odmiana iV RS, wzmocniona do 245 KM.
Z kolei wersje e-TEC to silniki 1.0 TSI (110 KM) oraz 1.5 TSI (150 KM), które przy zamówieniu dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej, otrzymują jednocześnie układ miękkiej hybrydy. Jej zadaniem jest obniżanie zużycia paliwa, i wspomaganie jednostek spalinowych kilkusekundowymi zastrzykami dodatkowych niutonometrów.
O wrażeniach z jazdy Octavią w odmianach hybrydowych, napiszemy więcej po powrocie z Austrii, gdzie mamy właśnie okazję bliżej poznać, ze wspomnianymi wersjami czeskiego bestsellera. Ich polskie cenniki powinny zostać opublikowane przed końcem września.