Skoda Octavia Combi - pierwsza jazda
Skoda Octavia w wersji kombi zawsze wyróżniała się ogromną przestrzenią bagażową. Jednak w najnowszej odsłonie jej bagażnik pobił wszelkie rekordy.
Octavia należy do najpopularniejszych aut w Polsce. W ciągu ostatnich ośmiu lat sześciokrotnie okazywała się najchętniej kupowanym modelem w naszym kraju. Testowaliśmy już jej najnowszą odsłonę w wersji liftback i wiele wskazuje na to, że sytuacja ta nieprędko się zmieni - właściwie pod każdym względem auto zyskało, a w niektórych wersjach jest nawet tańsze od poprzedniczki.
Od lipca walka o klientów będzie dla Skody jeszcze łatwiejsza, bo w jej salonach pojawi się wybierana przez co drugiego nabywcę Octavii wersja kombi. Z misją, by utrzymać tytuł najlepiej sprzedającego się kombi w Europie.
Znany zestaw zalet
Praktyczniejsza odmiana rozmiarami odpowiada liftbackowi - jest jedynie o 4 mm wyższa. Należy zatem do największych kompaktów na rynku (choć wciąż jest mniejsza od Chevroleta Cruze'a Kombi czy Opla Astry ST).
Co za tym idzie - także jej wnętrze jest bardzo przestronne. Wygodnie mieści czterech rosłych mężczyzn albo piątkę podróżnych średniego wzrostu, a prowadzącemu zapewnia świetną pozycję za kierownicą.
Kokpit jest porządnie zmontowany i starannie wykończony niezłej jakości materiałami, jegoobsługa okazuje się bardzo nieskomplikowana.
Dopasowanie auta do własnych potrzeb ułatwi możliwość wyboru dwóch tonacji kolorystycznych wnętrza (ciemnoszara lub beżowa) oraz dwunastu lakierów nadwozia - z czego tylko cztery są odcieniami szarości lub czerni.
Octavia Combi będzie dostępna w siedmiu wersjach silnikowych - wszystkie charakteryzują się rozsądnym zapotrzebowaniem na paliwo, większość zapewnia dobre osiągi.
Skoda Octavia Combi - pierwsza jazda
Skoda Octavia Combi - pierwsza jazda (czytaj artykuł)
Jakby tego było mało, do wyboru będzie także odmiana z napędem wszystkich kół.
Główny atut
Największym atutem Octavii Combi jest jednak bagażnik - 610 l to wielkość nieznana rywalom. Ba, nawet wśród większych kombi - zaliczanych do klasy średniej i wyższej - tylko kilka potrafi przewieźć więcej.
Nie brak przy tym rozwiązań podnoszących funkcjonalność. Rozlokowanie bagażu ułatwia zestaw siatek, które można zamontować w wielu miejscach bagażnika, czy specjalne przegródki przypinane rzepami do jego podłogi. Jest też miękka półka rozwijana spod rolety.
Składana na pół i stawiana w pionie podłoga bagażnika pozwala podzielić przestrzeń na dwie części. Pod nią przewidziano schowek z miejscami np. na roletę czy poprzeczne belki bagażnika dachowego.
Powiększanie bagażnika ułatwia dźwignia do zdalnego składania kanapy, a kładzione oparcie prawego fotela pozwala przewieźć długie przedmioty.
Zapowiada się kolejny rynkowy hit czeskiej produkcji.
Skoda Octavia z napędem 4x4
Wersje | 1.2 TSI 85 | 1.2 TSI 105 | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 1.6 TDI 90 | 1.6 TDI 105 | 2.0 TDI |
Silnik | benzynowy, turbo | benzynowy, turbo | benzynowy, turbo | benzynowy, turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1197 cm3 | 1197 cm3 | 1395 cm3 | 1798 cm3 | 1598 cm3 | 1598 cm3 | 1968 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/8 | R4/8 | R4/16 | R4/16 | R4/8 | R4/8 | R4/16 |
Moc maksymalna | 86 KM/4300 | 105 KM/4500 | 140 KM/4500 | 180 KM/5100 | 90 KM/4200 | 105 KM/3000 | 150 KM/3500 |
Maksymalny moment obrotowy | 160 Nm/1400 | 175 Nm/1400 | 250 Nm/1500 | 250 Nm/1250 | 230 Nm/1500 | 250 Nm/1500 | 320 Nm/1750 |
Osiągi | |||||||
Prędkość maksymalna | 178 km/h | 193 km/h | 212 km/h | 229 km/h | 183 km/h | 191 km/h | 216 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,2 s | 10,5 s | 8,5 s | 7,5 s | 12,3 s | 11,0 s | 8,6 s |
Zużycie paliwa w l/100 km* | 6,6/4,5/5,3 | 6,0/4,5/5,1 | 6,5/4,6/5,3 | 7,1/4,8/5,7 | 5,2/3,5/4,1 | 4,6/3,3/3,8 | 5,1/3,7/4,2 |
Cena | 63 500 zł | 67 100 zł | 72 850 zł | 86 350 zł | 75 200 zł | 78 550 zł | 92 050 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
Marcin Laska