Skoda Octavia Combi - pierwsza jazda

Skoda Octavia w wersji kombi zawsze wyróżniała się ogromną przestrzenią bagażową. Jednak w najnowszej odsłonie jej bagażnik pobił wszelkie rekordy.

Octavia zachowała konserwatywny styl poprzednich generacji, ale wygląda bardziej elegancko.
Octavia zachowała konserwatywny styl poprzednich generacji, ale wygląda bardziej elegancko.Skoda

Octavia należy do najpopularniejszych aut w Polsce. W ciągu ostatnich ośmiu lat sześciokrotnie okazywała się najchętniej kupowanym modelem w naszym kraju. Testowaliśmy już jej najnowszą odsłonę w wersji liftback i wiele wskazuje na to, że sytuacja ta nieprędko się zmieni - właściwie pod każdym względem auto zyskało, a w niektórych wersjach jest nawet tańsze od poprzedniczki.

Kokpit wersji kombi nie różni się niczym od tego w liftbacku. Jest bardzo starannie zmontowany z wykorzystaniem dobrej jakości tworzyw, a jego obsługa nie sprawia najmniejszych problemów.Motor

Od lipca walka o klientów będzie dla Skody jeszcze łatwiejsza, bo w jej salonach pojawi się wybierana przez co drugiego nabywcę Octavii wersja kombi. Z misją, by utrzymać tytuł najlepiej sprzedającego się kombi w Europie.

Znany zestaw zalet

Praktyczniejsza odmiana rozmiarami odpowiada liftbackowi - jest jedynie o 4 mm wyższa. Należy zatem do największych kompaktów na rynku (choć wciąż jest mniejsza od Chevroleta Cruze'a Kombi czy Opla Astry ST).

Co za tym idzie - także jej wnętrze jest bardzo przestronne. Wygodnie mieści czterech rosłych mężczyzn albo piątkę podróżnych średniego wzrostu, a prowadzącemu zapewnia świetną pozycję za kierownicą.

Kokpit jest porządnie zmontowany i starannie wykończony niezłej jakości materiałami, jegoobsługa okazuje się bardzo nieskomplikowana.

Dopasowanie auta do własnych potrzeb ułatwi możliwość wyboru dwóch tonacji kolorystycznych wnętrza (ciemnoszara lub beżowa) oraz dwunastu lakierów nadwozia - z czego tylko cztery są odcieniami szarości lub czerni.

Octavia Combi będzie dostępna w siedmiu wersjach silnikowych - wszystkie charakteryzują się rozsądnym zapotrzebowaniem na paliwo, większość zapewnia dobre osiągi.

Skoda Octavia Combi - pierwsza jazda

Skoda Octavia Combi - pierwsza jazda (czytaj artykuł)

Ciekawostką jest rozwijana spod rolety miękka półka. Umieszczone na niej przedmioty (np. parasole) nie latają po całym bagażniku.Motor
Przytwierdzanie bagażu ułatwiają mocowane na rzepy przegrody.Motor
Oparcie można złożyć pociągnięciem dźwigni w bagażniku.Motor
Rekordowy bagażnik mieści od 610 do 1740 l. Jego wykorzystanie ułatwiają zestaw siatek, 4 haki na zakupy i schowek pod podłogą.Motor
Jadący z przodu i z tyłu mają do dyspozycji po 2 uchwyty na napoje.Motor
Kokpit wersji kombi nie różni się niczym od tego w liftbacku. Jest bardzo starannie zmontowany z wykorzystaniem dobrej jakości tworzyw, a jego obsługa nie sprawia najmniejszych problemów.Motor
Z wyposażenia dodatkowego warto wybrać gniazdko 220V.Skoda
Składany fotel pasażera pozwala wozić przedmioty o długości 3 m.Skoda
Pod podłogą jest nawet miejsce na belki bagażnika dachowego.Skoda
Linia nie jest finezyjna, ale trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia do proporcji nadwozia.Skoda
Octavia zachowała konserwatywny styl poprzednich generacji, ale wygląda bardziej elegancko.Skoda

Jakby tego było mało, do wyboru będzie także odmiana z napędem wszystkich kół.

Główny atut

Największym atutem Octavii Combi jest jednak bagażnik - 610 l to wielkość nieznana rywalom. Ba, nawet wśród większych kombi - zaliczanych do klasy średniej i wyższej - tylko kilka potrafi przewieźć więcej.

Nie brak przy tym rozwiązań podnoszących funkcjonalność. Rozlokowanie bagażu ułatwia zestaw siatek, które można zamontować w wielu miejscach bagażnika, czy specjalne przegródki przypinane rzepami do jego podłogi. Jest też miękka półka rozwijana spod rolety.

Składana na pół i stawiana w pionie podłoga bagażnika pozwala podzielić przestrzeń na dwie części. Pod nią przewidziano schowek z miejscami np. na roletę czy poprzeczne belki bagażnika dachowego.

Powiększanie bagażnika ułatwia dźwignia do zdalnego składania kanapy, a kładzione oparcie prawego fotela pozwala przewieźć długie przedmioty.

Zapowiada się kolejny rynkowy hit czeskiej produkcji.

Skoda Octavia z napędem 4x4

Skoda Octavia z napędem 4x4Skoda
Skoda Octavia z napędem 4x4Motor
Wersje
1.2 TSI 85
1.2 TSI 105
1.4 TSI
1.8 TSI
1.6 TDI 90
1.6 TDI 105
2.0 TDI
Silnik
benzynowy,
turbo
benzynowy,
turbo
benzynowy,
turbo
benzynowy,
turbo
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność
skokowa
1197 cm3
1197 cm3
1395 cm3
1798 cm3
1598 cm3
1598 cm3
1968 cm3
Układ
cylindrów/zawory
R4/8
R4/8
R4/16
R4/16
R4/8
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
86 KM/4300
105 KM/4500
140 KM/4500
180 KM/5100
90 KM/4200
105 KM/3000
150 KM/3500
Maksymalny
moment obrotowy
160 Nm/1400
175 Nm/1400
250 Nm/1500
250 Nm/1250
230 Nm/1500
250 Nm/1500
320 Nm/1750
Osiągi
Prędkość
maksymalna
178 km/h
193 km/h
212 km/h
229 km/h
183 km/h
191 km/h
216 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
12,2 s
10,5 s
8,5 s
7,5 s
12,3 s
11,0 s
8,6 s
Zużycie paliwa
w l/100 km*
6,6/4,5/5,3
6,0/4,5/5,1
6,5/4,6/5,3
7,1/4,8/5,7
5,2/3,5/4,1
4,6/3,3/3,8
5,1/3,7/4,2
Cena
63 500 zł
67 100 zł
72 850 zł
86 350 zł
75 200 zł
78 550 zł
92 050 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Marcin Laska

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas