Scala - jeździmy pierwszym kompaktem Skody
Czesi mieli w swojej ofercie kilka kompaktowych modeli. Ale nigdy nie był to "prawdziwy" kompakt. Zmienia się to teraz, wraz z pojawieniem się na rynku Scali.
Octavia powstała na bazie Golfa, więc zdecydowanie jest kompaktem. Tyle, że zawsze była na tyle wyrośnięta, że wiele osób widziało w niej aspiracje do klasy średniej. Bardziej kompaktowe, nomen omen, rozmiary miał Rapid, ale on z kolei bazował częściowo na Fabii, a więc na samochodzie miejskim (czuć było to w szerokości wnętrza). Poza tym według pierwotnych założeń mieć być tak zwanym autem budżetowym.
Teraz jednak Skoda postanowiła zmienić taktykę i stworzyła Scalę - pełnoprawnego kompaktowego hatchbacka. Jakby tego było mało, to właśnie pierwszy "prawdziwy" kompakt Czechów jest pierwszym modelem, który zaprojektowano zgodnie z nową linią stylistyczną marki. Jako pierwszy otrzymał też nowe wnętrze z wolnostojącym ekranem multimediów.
Nie da się więc ukryć, że Scala to bardzo ważny model dla Skody i do tego całkiem ciekawy. O tym, jakie wrażenie robi przy bliższym poznaniu zdradzimy już niedługo w naszej relacji z pierwszych jazd testowych tym modelem, które odbywają się na chorwackich drogach.
MD