PT cabrio - gotowy do jazdy

Małe samochody segmentu MPV (Multi Purpose Vehicle) zawsze były uważane za bardzo praktyczne. Można było w nich obracać fotele, bawić dzieci i bez problemu znaleźć miejsce by postawić kubek z piciem. Teraz, dzięki nowej wersji Chryslera PT Cruisera, mamy jeszcze jedną możliwość - opalanie się w słońcu.


PT Cruiser od początku swojego pojawienia się był samochodem mocno kontrowersyjnym. Przy designie retro oferował swoim użytkownikom cechy samochodu rodzinnego. Nikogo nie zdziwiła zatem informacja, że już niebawem pojawi się nowa wersja tego ciekawego chryslera - Convertible, co oznacza jedno - kabriolet.

Na spieczonym słońcem asfalcie PT prezentuje się jak rasowy cabriolet. Trzeba było jednak mocno zmodyfikować oryginalną wersję by otrzymać auto o nowym charakterze i nowym wyglądzie. Na początek zrezygnowano z dwojga drzwi oraz przerobiono tył auta. Następnie obniżono przednią szybę i zawieszenie by nadać autu bardziej wyrafinowany design, nawiązujący do samochodów coupe z lat trzydziestych. Ostatecznie zdjęto dach, wzmocniono konstrukcję poprzez pozostawienie środkowych słupków, które mają za zadanie chronić pasażerów w chwili dachowania i zminimalizować giętkość całej skorupy auta i... PT cabrio jest gotowy do jazdy. Trzeba naturalnie pamiętać, że na razie Chrysler stworzył jedynie kilka prototypów tego modelu, jednak możemy być bardziej niż pewni, że już niebawem po ulicach naszych miast jeździć będą seryjnie produkowane kabriolety PT (początek produkcji wyznaczono wstępnie na 2003 rok).

Reklama

Składany dach w nowym chryslerze nie jest najmocniejszą stroną konstrukcyjną. Cały mechanizm przypomina raczej te z przed kilkunastu lat. Złożony dach układa się wysoko ponad linią bagażnika ograniczając widoczność do tyłu, dodatkowo nie będąc chronionym żadnym solidnym nakryciem.

Nie zachwycająco prezentuje się też układ napędowy cabrio-cruisera. 2,4-litrowy, czterocylindrowy silnik dostępny jest jedynie w USA, więc europejscy klienci muszą zadowolić się 2,0-litrowym napędem o mocy 140 KM, który znamy z obecnych wersji PT Cruisera. Nadzieją może być zapowiedziany na początek przyszłego roku 2,2-litrowy diesel. Jednak auto MPV z odkrywanym dachem i silnikiem wysokoprężnym to mieszanka, która z pewnością podniesie w zdziwieniu jeszcze większą liczbę brwi, niż zrobił to do tej pory oryginalny Chrysler PT Cruiser.

(AutoExpress)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy