Porsche Macan 2019. Zmiany niewielkie, ale fajne

Kiedy wśród klasycznych, sportowych Porsche pojawił się model Cayenne, zdeklarowani miłośnicy marki z Zuffenhausen zapałali oburzeniem, uznając ten akt za świętokradztwo.

Porsche Macan 2019
Porsche Macan 2019INTERIA.PL

Szybko okazało się jednak, że z komercyjnego punktu widzenia uzupełnienie oferty o taki właśnie samochód było strzałem w dziesiątkę. Nikogo już chyba zatem nie zdziwiło, że szefostwo Porsche postanowiło zdyskontować ten sukces, wprowadzając na rynek kolejnego SUV-a - mniejszego, a więc poręczniejszego i odrobinę tańszego. Pojazd, zaprezentowany po raz pierwszy w 2013 r. na targach w Los Angeles i Tokio, otrzymał nazwę Macan  (słowo to w jednym z języków używanych w Indonezji oznacza tygrysa) i stał się prawdziwym bestsellerem.

INTERIA.PL

W samym tylko 2017 r. znalazł na całym świecie 97 000 nabywców. Podtrzymanie zainteresowania klienteli wymaga jednak zmian. I te zmiany następują, choć w przypadku modelu przygotowanego na rok 2019 są, przynajmniej wizualnie, niewielkie.

Z zewnątrz wyróżnikiem nowego Macana jest pas świateł, biegnący, wzorem Cayenne, przez całą szerokość samochodu. To z tyłu. W przedniej części spostrzegawczy obserwator zwróci uwagę na nieco pomniejszone wloty powietrza oraz nowe reflektory, które teraz już w standardzie mają być ledowe. Drobne zabiegi stylistyczne sprawiły, że auto wygląda na niższe i szersze niż dotychczas, a przez prezentuje się bardziej dynamicznie. Na taki wizerunek wpływają także nowe wzory 20- i 21-calowych kół, wzięte ze sportowych modeli Porsche.

Porsche Macan 2019. Zielona Mamba

Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 
Porsche Macan 2019. Zielona Mamba 

Równie krótka jest lista modyfikacji, którym poddano wnętrze niemieckiego SUV-a. Najważniejszą wydaje się wprowadzenie nowego, większego (przekątna 10,9 cala) centralnego ekranu dotykowego. Fabryczna nawigacja ma informować w czasie rzeczywistym, a więc precyzyjnie, o sytuacji na drogach, a pokładowy system inforozrywki zapewniać lepszą komunikację z Internetem. Wzbogacony i unowocześniony został zestaw elektronicznych asystentów bezpieczeństwa, m.in. wspomagających jazdę w ulicznych korkach.

Porsche Macan 2019 na Majorce

OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
Porsche Macan 2019 na MajorceINTERIA.PL

Sporo pracy wykonali inżynierowie Porsche. Zgodnie z ich obietnicami Macan ma się odtąd jeszcze lepiej prowadzić na krętych drogach i zapewniać podróżnym jeszcze wyższy komfort, m.in. przez ograniczenie wibracji, przenikających do wnętrza kabiny.

Porsche Macan 2019 Mamba Green 

Bazowa jednostka napędowa nowego Macana to czterocylindrowy benzyniak o pojemności 1984 ccm i mocy 245 KM, standardowo współpracujący z dwusprzęgłową skrzynią PDK o siedmiu przełożeniach. Maksymalny moment obrotowy, 370 Nm, będzie dostępny w przedziale od 1600 do 4500 obrotów na minutę. Samochód ma rozpędzać się od zera do setki w 6,7 sekund (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) i nawet w mieście spalać mniej niż 10 litrów benzyny na 100 km.

Porsche Macan S

Porsche Macan S 
Porsche Macan S 
Porsche Macan S 
Porsche Macan S 
Porsche Macan S 
Porsche Macan S 
Porsche Macan S 
Porsche Macan S 

Z powodu zarzutów o manipulacje przy testowaniu pochodzących z Audi jednostek wysokoprężnych, Porsche całkowicie zrezygnowało z diesli. Taka decyzja może wydawać się ryzykowna, zważywszy, że dotychczas co drugi sprzedawany Macan był "ropniakiem". Z drugiej strony warto pamiętać, że głównymi rynkami zbytu mniejszego z SUV-ów Porsche są Chiny i USA, gdzie samochody osobowe napędzane dieslami nie cieszą się popularnością.

Oparty na zapożyczonej z Audi Q5 płycie podłogowej Macan nie ma i nie będzie miał także wersji hybrydowej. Za dwa lata ma natomiast otrzymać napęd elektryczny.

Porsche Macan 2019 Sapphire Blue 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas