Pięciodrzwiowe coupe?
Alfa Romeo po niezbyt w sumie udanych modelach 145 i 146 ma wspaniałego następcę - Alfę 147! Nowe auto stało się marzeniem wielu młodych ludzi. I to takich, którzy do tej pory nie jeździli autami wyprodukowanymi przez koncern Fiata - do tej grupy należy aż 40 procent spośród tych, którzy wybrali to auto. Przedstawiciele firmy już teraz nie kryją zaskoczenia - nie spodziewali się aż takiej popularności tego modelu, a wprowadzenie nowych wersji jeszcze bardziej przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Na rynek trafia bowiem wersja pięciodrzwiowa. Na premierze prasowej właśnie tego modelu i jazdach testowych przeprowadzonych w okolicach Como we Włoszech był reporter INTERIA.PL.
Pomimo wprowadzenia pary drzwi samochód nie stracił swej sportowej sylwetki. Klamkę sprytnie ukryto (wzorem Alfy 156) w tylnym słupku i projektanci z dumą mówili, że jest to wciąż auto 3-drzwiowe... Reporter Interii dał się na to nabrać i z uporem maniaka wkładał swój plecak na tylne siedzenie wykorzystując tylko drzwi przednie...
Kolejną nowością jest manualna skrzynia biegów w samochodzie z silnikiem 2,0. Do tej pory to auto było wyposażone wyłącznie w system Selespeed, który jednak nieco zabierał przyjemności z jazdy i chyba nie do końca pozwalał na wykorzystanie 150-konnego motoru. Teraz jazda stała się wolna od niedoskonałości automatu, bo przełożenia są dobrane perfekcyjnie.
I ostatnia wreszcie nowość - wersja z silnikiem 1,9 JTD. Diesel w Alfie? A jednak... Na zachodzie Europy samochody z silnikiem Diesla stanowią już 40 procent nowokupowanych aut. Bo i taniej w eksploatacji, i w końcu współczesne diesle nie mają nic wspólnego z ropniakami sprzed kilku czy kilkunastu lat. To bardzo sprawne, dynamiczne jednostki, które zadowalają się mniejszą ilością, tańszego w dodatku, paliwa. Dość powiedzieć, że 115 konny motor rozpędza Alfę 147 do 100 km/h poniżej 10 sekund. Średnie spalanie? Zaledwie 5,8 litra na 100 kilometrów.
Odwiedź galerię zdjęć, które wykonał we Włoszech reporter INTERIA.PL