Pickup przyszłości

Volkswagen o nazwie AAC łączy zalety samochodu typu pickup z komfortem limuzyny wyższej klasy. Wyposażony w silnik wysokoprężny V10 TDI o mocy 313 KM pojazd z napędem na wszystkie koła pozwala wyobrazić sobie, jak w najbliższym czasie będą wyglądały samochody tego segmentu.


W AAC zespół projektantów osadził na szeroko rozstawionych osiach dynamiczne i równocześnie eleganckie nadwozie, które swoją stylistyką znacznie różni się od innych samochodów tego segmentu. Wyraźnie pochylony słupek przedni, duża płaszczyzna szyb bocznych oraz biegnący skośnie w kierunku powierzchni ładunkowej słupek tylny to środki stylistyczne, dzięki którym AAC przypomina nieco modele coupe. Sportowy charakter linii bocznej podkreśla kształt budy. Powierzchnia ładunkowa wyposażona została w solidne aluminiowe prowadnice. W razie potrzeby można ją zabezpieczyć ochronną kratownicą. Elementem stylistycznym łączącym harmonijnie część pasażerską z ładunkową jest reling biegnący dookoła burty. Zarówno z przodu, jak i z tyłu podwozie pojazdu chroni przed uszkodzeniem podczas jazdy w trudnym terenie specjalna aluminiowa osłona.

Reklama

W AAC drzwi otwiera się pilotem zdalnego sterowania, który trzeba umieścić w czytniku znajdującym się na desce rozdzielczej, aby uruchomić samochód przyciskiem startera. Górna część płaszczyzny drzwi i kokpitu została uszlachetniona czarną Alcantrą. Z tego samego materiału wykonana jest tapicerka dachu. W drzwiach, poniżej szyb, umieszczono aluminiową listwę, przebiegającą na tej samej wysokości również przez deskę rozdzielczą. Wszystkie elementy poniżej tej listwy wykonane zostały ze skóry w brązowo - żółtym kolorze "Teak.

Aluminium zdominowało część konsoli środkowej, w której znajdują się przełączniki sterujące poziomem zawieszenia (możliwość wyboru jednego z trzech stopni) i napędem na cztery koła oraz dźwignia sześciostopniowej przekładni automatycznej. W jej dolnej części umieszczono również mini - lodówkę, natomiast pośrodku tablicy rozdzielczej, nad przełącznikami konsoli, znajduje się 7-calowy, kolorowy monitor, na którym wyświetlane są informacje z systemu nawigacyjnego. Ze względu na szczególną konstrukcję tylnych drzwi samochód ten nie posiada środkowych słupków. W związku z tym konstruktorzy Volkswagena wyposażyli AAC w fotele przednie z mocowaniem pasów w górnej części oparcia. Dzięki specjalnemu mechanizmowi zamykania drzwi, który tworzy sztywne połączenie pomiędzy płaszczyznami dachu podłogi brak słupka B nie wpłynął ujemnie na bezpieczeństwo bierne nadwozia. Konstrukcja pojazdu jest samonośna do słupka tylnego, natomiast powierzchnia ładunkowa i oś tylna oparte są na podłużnicach.

Terenowy volkswagen wyposażony jest w silnik wysokoprężny V10 TDI biturbo, o mocy 313 KM. Zastosowano w nim opracowany wspólnie przez Volkswagena i Boscha system pompowtryskiwaczy. Szczególną cechą charakteryzującą tę jednostkę napędową jest wysoki moment obrotowy wynoszący 750 Nm. Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów typu Tiptronic współpracuje ze stałym napędem na cztery koła. Pokonanie trudnych tras terenowych umożliwiają uruchamiane za pomocą przycisku dwa blokujące mechanizmy różnicowe oraz przełożenia terenowe. AAC wyposażony został także w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS) na wszystkich kołach oraz w elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESP). Koła zawieszone są niezależnie na podwójnych wahaczach poprzecznych.

Zawieszenie pneumatyczne z możliwością ustawienia trzech poziomów pracy pozwała zarówno na podróżowanie po normalnych drogach, jak i na pokonywanie tras w terenie o zmiennym profilu. Podczas jazdy po zwykłej nawierzchni samochód znajduje się na poziomie środkowym, określanym jako standardowy. Przy dużych prędkościach zawieszenie można obniżyć, natomiast w trudnym terenie zaleca się jego podniesienie na najwyższy poziom zapewniający prześwit w wysokości 390 mm. Różnica między najniższym i najwyższym poziomem zawieszenia wynosi 110 mm.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy