Piąty żywioł

Seat przygotowuje się do produkcji całkiem nowej serii aut. Ich pierwowzorami są zapewne pojazdy koncepcyjne tej firmy przedstawione w tym roku na salonach samochodowych w Genewie (salsa) i Paryżu (salsa emocion) Oba te modele zostały opracowane w świętującym ostatnio swoją 25 rocznicę powstania Centrum Technicznym Seata. Zdaniem projektantów salsy emocion pojazd ten stanowi połączenie czterech żywiołów przyrody - wody, ziemi, powietrza i ognia.


Piąty żywioł - właśnie salsa emocion - jest przedstawicielem pojazdów wielofunkcyjnych i stanowi najwyższą formę pojazdu typu All Road. Dzięki opracowaniu koncepcji MDC (Multi Driving Concept), system prezentowany w pierwszej wersji salsy pozwalał modyfikować konfigurację pojazdu stosownie do warunków drogowych. Wersja emocion to kolejny krok w tym samym kierunku, bowiem w każdym z dostępnych trybów jazdy modyfikacjom ulegają również parametry dynamiki i nadwozia.

W porównaniu do poprzedniej wersji, nowa salsa jest szersza, wyższa i ma bardziej solidną sylwetkę, dostosowaną do większych wymagań stawianych pojazdom tego typu. Nadwozie jest w złotym kolorze, samochód wyposażono w bardziej wydatne zderzaki i błotniki.

Reklama

Do nowych potrzeb zaadaptowano także wnętrze. Na dużym ekranie wyświetlane są informacje dotyczące ustawień klimatyzacji, telefonu, układu nawigacyjnego i sprzętu audio. Klimatyzowane powietrze rozprowadzane jest po kabinie bez użycia otworów wentylacyjnych. Złącze telefoniczne umożliwia także przesyłanie i odbiór informacji przez Internet oraz korzystanie z technologii MP3, WAP i UMTS.

Kolejna charakterystyczna cecha salsy emocion to wodoodporne wykończenie wnętrza, które ułatwia jego czyszczenie wodą.

Aby umożliwić poruszanie się po każdej nawierzchni, zawieszenie zbudowane jest teraz w technologii pneumatycznej i pozwala na regulację wysokości w zakresie 70 mm. Rozstaw kół jest szerszy, a opony mają większą średnicę (255/55 R18).

Pod trwale zamocowaną maską salsy emocion znajduje się potężny silnik 2,8 V6 24V, dostarczający moc do 250 KM (184 kW). Moc tej jednostki napędowej przekazywana jest przez pięciobiegową automatyczną i sekwencyjną skrzynię, sterowaną przyciskami na kierownicy i trafia do wszystkich czterech kół dzięki aktywowanemu hydraulicznie i mechanicznie oraz sterowanemu elektronicznie systemowi Haldex.

Zdjęcia koncepcyjnej salsy w naszej galerii.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy