Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo - pierwsza jazda
Gama silników Insigni powiększa się o diesla z dwiema sprężarkami.
Insignia debiutowała w 2008 r. Od tego czasu Opel dokonał niewielkich zmian w wyglądzie i sukcesywnie powiększał gamę silników. Teraz rozszerza ofertę o nowego diesla.
Dwulitrowy silnik z wtryskiem common rail, dzięki podwójnemu turbodoładowaniu (stąd nazwa BiTurbo), osiąga moc 195 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Niezłe osiągi nie mogą więc dziwić - samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s. I to przy niewielkim zużyciu paliwa - producent obiecuje wynik poniżej 5 l/100 km.
Zastosowanie dwóch sprężarek o różnej wielkości ma na celu ograniczenie tzw. "turbodziury". Mniejsza sprężarka pracuje efektywnie przy niższych obrotach, dając moment obrotowy 320 Nm już przy 1250 obr./min. Przy średnich obrotach obie sprężarki pracują razem, powyżej 3000 obr./min pracę przejmuje większe turbo. Ponadto każda z turbin posiada własny intercooler - Opel zastosował takie rozwiązanie jako pierwszy.
Insignia BiTurbo oferowana będzie w wersjach sedan, hatchback i kombi, z napędem na przednią oś lub 4x4 oraz z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Z przekładnią ręczną wyposażona jest w system start/stop, natomiast do wersji 4x4 można zamówić zawieszenie Super Sport z kolumnami typu High Performance i hamulcami Brembo - dostępne dotąd tylko w modelu OPC.
Andrzej Bieńkowski