Nowy passat

Volkswagen wprowadza właśnie do swojej oferty nowego passata. Poprzedni model był w ubiegłym roku najchętniej kupowanym samochodem tej klasy w Europie. W Ameryce i Azji passat należy do najbardziej znanych produktów "Made in Germany". Przykładem może być USA, gdzie ilość sprzedanych samochodów tego modelu sprawiła, iż firma Volkswagen of America osiągnęła w sierpniu 2000 najlepszy wynik sprzedaży od przeszło 25 lat. Pięcioma największymi odbiorcami passata są rynki Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Włoch.


W nowym modelu wagę zwraca stylistyka przedniej części nadwozia. Osłona chłodnicy została wyraźnie zarysowana poprzez otaczającą ją chromowaną listwę i uwypuklona przez wysunięcie jej przed linię wyznaczoną przez reflektory. Po raz pierwszy pojawia się w passacie możliwość zamontowania podwójnych reflektorów ksenonowych "bi-xenon" zapewniających lepsze oświetlenie drogi.

Również tylnej części passata, który ma teraz długość 4.703 metra (poprzednik 4.675 metra), projektanci nadali nową formę. Narożniki błotników tworzą wąskie, przypominające sierp obramowanie tylnych świateł, które podobnie jak reflektory przednie przesłonięte są przezroczystym szkłem. Zintegrowano w nich dwie duże, czerwone soczewki świateł tylnych i hamowania. W luksusowej wersji wyposażenia Highline oba zderzaki wykończone są chromowaną listwą, której kontynuację stanowią boczne listwy ochronne. We wszystkich wariantach wyposażenia szyby boczne posiadają chromowane obramowanie.

Reklama

Wnętrze nowego passata jest jeszcze bardziej luksusowe niż do tej pory. W kokpicie umieszczono okrągłe, otoczone srebrnymi obramowaniami zegary. Zmieniono także konsolę środkową, a począwszy od wersji Comfortline dodano podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami.

Szczególną uwagę konstruktorzy poświęcili nie tylko stylistyce nadwozia, lecz również jednostkom napędowym. Do wyboru jest teraz pięć silników benzynowych o mocy od 75 kW (102 KM) do 142 kW (193 KM), spełniających wymagania normy EU - 4 oraz trzy silniki wysokoprężne o mocy od 74 kW (101 KM) do 110 kW (150 KM), spełniające normę EU - 3. Pięć spośród ośmiu cztero-, pięcio- i sześciocylindrowych jednostek napędowych zostało zmodyfikowanych lub znalazło się po raz pierwszy w ofercie.

Ofertę silników TDI otwiera nowa jednostka o mocy 74 kW (101 KM), w której zastosowano pompowtryskiwacze. Mimo, iż samochód z tą czterocylindrową jednostką napędową można rozpędzić do prędkości 191 km/h, zużywa ona średnio tylko 5,4 litra oleju napędowego na 100 km. W ofercie pojawił się również nowy silnik o pojemności 1,9 litra i mocy 96 kW ( 130 KM), który zastąpił jednostkę o mocy 85 kW (115 KM). Silnik 130 konny uzyskuje maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy prędkości obrotowej 1.900 obr/min.i pozwala na rozwinięcie prędkości 208 km/h. Jego średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 5,6 l./100 km. Wyjątkowo dynamiczny jest Passat TDI V6. Mimo mocy wynoszącej 110 kW (150 KM) i możliwości przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 10 sekund zużywa średnio 6,9 litra oleju napędowego na 100 km. Moc silnika TDI V6 przenoszona jest na przednie koła przez montowaną seryjnie sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub dostępną jako opcja automatyczną pięciostopniową przekładnię Tiptronic. Oba typy skrzyni biegów dostępne są w wersji z napędem na wszystkie koła - 4Motion.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy