Nowa Toyota Avensis - sprawdzamy na ile się zmieniła

Nasza relacja z jazd najnowszą odsłoną modelu klasy średniej Toyoty. Gruntowny face lifting czy kolejna generacja?

Sprzedaż klasyczny sedanów i kombi klasy średniej nie ma się w ostatnich latach najlepiej. Oferowany od 1997 roku Avensis sprzedał się już w liczbie 1,7 miliona egzemplarzy, ale w ostatnich latach dominowały tendencje spadkowe. Wyjątkiem był zeszły rok, kiedy sprzedano w Polsce 3614 sztuk tego modelu więcej, niż w 2013.

Japończycy starają się utrzymać atrakcyjność tego modelu, stąd 3 lata po premierze, a więc w 2011 roku, zdecydowano się na pierwszy face lifting. Teraz natomiast przyszedł czas na... no właśnie - na co?

Reklama

Rozsądek podpowiada, że mamy do czynienia z gruntowną modernizacją Avensisa, ale producent zdaje się sugerować, że to czwarta generacja tego modelu. Jaka jest prawda?

Rzut oka na dane techniczne zdaje się wątpliwości rozwiewać - auto ma nadal taką samą płytę podłogową, taki sam rozstaw osi, a silniki benzynowe zoptymalizowano jedynie pod kątem zużycia paliwa. Diesle natomiast są zupełnie nowe.

Nowy jest także przedni i tylny pas samochodu, nowe jest wnętrze, system multimedialny i asystenci kierowcy. Może więc jednak niesłuszne jest mówienie jedynie o face liftingu?

To na ile faktycznie zmieniła się Toyota Avensis sprawdzaliśmy podczas pierwszy jazd testowych tym modelem. Naszą relację z nich znajdziecie TUTAJ.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy