Nowa mazda xedos

Na początku przyszłego roku w sprzedaży znajdzie się nowa mazda xedos 9. Pierwsza wersja tego pojazdu została wprowadzona do sprzedaży w listopadzie 1993 i tak jak każdy samochód należący do klasy luksusowych został zaprojektowany "ponadczasowo". Zgodnie z założeniami linia nadwozia, stylistyka i koncepcja aranżacji wnętrza miały zapewnić atrakcyjność samochodu na co najmniej 10 lat. Założenie to sprawdziło się: popyt na xedos-a 9 nie zmienił się pomimo upływu lat i rocznie od 25.000 do 30.000 klientów decyduje się na zakup tego modelu. Dlatego modernizacja jakiej poddano nie zmienia w sposób zasadniczy jego dotychczasowego charakteru. W dalszym ciągu jest to elegancka limuzyna o sportowej linii, świadcząca o dynamicznym charakterze i stylu życia jego właściciela.


Zmiany zewnętrzne, a przede wszystkim nowa pięciokątna osłona chłodnicy, charakterystyczne przetłoczenia maski oraz kształt przednich wielopunktowych reflektorów jednoznacznie identyfikują xedos-a i podkreślają indywidualny styl Mazdy.

Wnętrze utrzymane jest w dwutonowej kolorystyce. Perfekcyjnie dopracowany pod względem ergonomii układ wskaźników i przełączników został poddany niewielkiej restylizacji zgodnie z panującymi dzisiaj trendami. Zwiększono pojemność i ilość zamykanych schowków na drobne przedmioty oraz całkowicie zmieniono konsolę centralną, w której znalazło się miejsce na dwa pojemniki z napojami i duży zamykany schowek w podłokietniku. Automatyczna klimatyzacja została wyposażona w nowy filtr powietrza eliminujący szkodliwe dla zdrowia aldehydy.

Duży rozstaw osi (2.750 mm przy długości całkowitej 4.875 mm) gwarantuje dużą ilość miejsca na przednich i tylnych fotelach, a pojemność bagażnika wynosząca 417 dm3 (według norm VDA) powinna całkowicie zadowolić amatorów dalszych wypraw

Istotniejsze zmiany są mniej lub całkowicie niewidoczne, a mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa, stabilności i komfortu jazdy samochodem. Nadwozie zostało wzmocnione w punktach węzłowych, a przedział pasażerski jest teraz skuteczniej chroniony tzw. układem trzech ram H. Jest to system dodatkowych wzmocnień podłogi, słupków bocznych i połaci dachowej zapobiegający odkształceniom kabiny pasażerskiej na wskutek kolizji czołowej, bocznej lub dachowania.

W niezależnym, wielowahaczowym zawieszeniu, które jest mocną stroną xedos-a, użyto nowych aluminiowych łączników, zmieniono na zamknięte przekroje bardziej obciążonych elementów i wzmocniono przeguby. Dostrojenie sztywności zawieszenia i efektywności wspomagania układu kierowniczego zapewnia płynną jazdę i lepsze "czucie" samochodu przez kierowcę.

Reklama

Dzięki nowym przednim tarczom hamulcowym o zwiększonej średnicy, poprawionej charakterystyce wspomagania, zmienionemu rozkładowi sił pomiędzy przednią i tylną osią oraz układowi elektronicznej kontroli rozdziału siły hamowania EBD współpracującemu z czterokanałowym ABS, hamulce są teraz znacznie skuteczniejsze, szczególnie przy wyhamowywaniu samochodu poruszającego się z dużą prędkością.

Jednostką napędową "dziewiątki" pozostał sześciocylindrowy silnik V6 DOHC o pojemności 2.497 cm3, mocy 120 kW(165 KM) przy 6.000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 212 Nm przy 5.000 obr/min. Zapewnia on przyśpieszenie od 0-100 km/h w czasie poniżej 9 s i prędkość maksymalną 220 km/h. Zmieniono natomiast charakterystykę czterostopniowej przekładni automatycznej, dzięki czemu przełączanie między poszczególnymi biegami jest prawie niewyczuwalne.

Xedos 9 wyposażony jest standardowo w dwie poduszki powietrzne czołowe i dwie boczne chroniące także głowy osób zajmujących przednie fotele, a boczne słupki wyłożone zostały specjalną warstwą tworzywa, które amortyzuje skutki ewentualnej kolizji.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy