Następczyni manty
Już niebawem w sprzedaży pojawi się astra coupe. Jej słynnymi poprzednikami były: wyprodukowany w latach 1968 - 1973 w 100 tysiącach egzemplarzy legendarny opel GT, a także monza, manta, calibra i tigra. Przedstawiciel INTERIA PL jeździł tym samochodem na Sardynii, podczas zorganizowanej przez General Motors Europe premiery tego auta.
Mierząc 4267 mm, nowe coupe Opla jest o 15 mm dłuższe od swej kuzynki astry sedan i 157 mm dłuższe od trzy i pięciodrzwiowej astry hatchback. Rozstaw osi (2614 mm) i szerokość (1709 mm) są identyczne, choć linia dachu coupe jest o 34 mm niżej, wynosząc 1390 mm. Ostro pochylona przednia szyba i opływowa linia dachu łączą się, tworząc jedną, harmonijną krzywą o bardzo dobrej aerodynamice (Cx=O,28)., Dyskretnie połączony z pokrywą bagażnika spoiler, przyciska coupe do jezdni i dodaje mu stabilności, co pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 240 km/godz.
Drzwi bez ram okiennych i czarny środkowy słupek dachu tworzą wrażenie dużego, jednoczęściowego okna, co różni coupe od reszty rodzin. W kolorze nadwozia są klamki, osłony lusterek bocznych, boczne listwy ochronne i chlapacze. Wszystkie te elementy nadają temu 4-osobowemu coupe subtelną elegancję. Sportowe kształty oddają również wyczynową stronę osobowości nowej astry coupe. Są tu bardziej opływowo zarysowane przednie i tylne zderzaki, "bojowo" wyglądający wlot powietrza, reflektory z czarnymi ramkami i przyciemnionymi lustrami, charakterystyczna osłona chłodnicy oraz owalnie zakończona rura wydechowa.
Wnętrze samochodu dobrze harmonizuje z linią nadwozia coupe. Wskaźniki stylizowane na chronografy z białymi lub czarnymi tarczami mogą być zamocowane w aluminiowych lub chromowanych ramkach. Gładka, jakby metaliczna powierzchnia centralnej konsoli, bez widocznych łączeń, może być zamówiona w kolorze srebra (standard) lub brązu, nadając wnętrzu sportowego lub bardziej eleganckiego wyglądu. Dzięki dobrze rozmieszczonym przełącznikom, konsola jest równie wygodna w obsłudze dla kierowcy jak i osoby siedzącej obok.
Podstawowym silnikiem coupe jest jednostka o mocy 115 KM i pojemności 1,8 litra 16V używana obecnie w modelach astra, zafira i vectra. Maksymalna prędkość to 206 km/godz a przyspieszenie od 0 do 100 km/h to niecałe 10 sekund.
Najmocniejszym silnikiem astry coupe jest nowy 2,0-litrowy turbo, który pojawi się na rynku na jesieni 2000 roku. Ma moc 190 KM przy 5400 obr./min. i daje maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy obrotach od 1950 do 5300 obr./min. Coupe turbo zachowuje się jak samochód sportowy - przyspiesza od O do 100 km/godz. w 7,2 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 240 km/godz.
Zbudowany w całości z aluminium 2,2-litrowy silnik, należy do nowej rodziny silników wprowadzanych na całym świecie przez General Motors. Począwszy od roku 2001 silnik będzie wytwarzany w fabryce Opia w Kaiserslautern w Niemczech. Waży tylko 138 kilogramów dzięki czemu zmniejszono nacisk na przednią oś, co daje coupe szczególnie dobrą charakterystykę prowadzenia i osiągów. Astra coupe o mocy 147 KM potrzebuje jedynie 8,8 sekundy, aby rozpędzić się od O do 100 km/godz. i może osiągnąć maksymalną prędkość 218 km/godz. Moment obrotowy 203 Nm przy 4000 obr./min. daje duży ciąg przy przyspieszaniu ze średnich prędkości.
Astra coupe będzie produkowana - w ilości 30 tysięcy rocznie - w fabryce Bertone, znanego włoskiego producenta i projektanta samochodów, w Grugliasco koło Turynu.