Na jeden Accord...

Honda zaprezentowała najnowszą generację swojego popularnego sportowego sedana - Accord. Dystyngowana stylistyka, poprawione parametry jezdne oparte na dwóch żywotnych silnikach DOHC i-VTEC, a także sztywne i lepiej dopasowane zawieszenie zostały połączone z przestronniejszą kabiną, lepszymi własnościami z dziedziny bezpieczeństwa oraz wyrafinowanym i eleganckim wystrojem wnętrza. Pojazd zadebiutował na salonie samochodowym w Paryżu pod koniec września, a do sprzedaży trafi w pierwszych tygodniach 2003 roku.


Do napędu Hondy Accord będzie można wybrać jeden z dwóch silników benzynowych. Pierwszy, o pojemności 2,0 litra dysponuje mocą 155 KM (114 kW) i maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm uzyskiwanym przy 4500 obr/min. Może on współpracować zarówno z 5-biegową ręczną, jak i 5-stopniową sekwencyjną skrzynią biegów SSS (Sequential Sports Shift). Druga jednostka o pojemności 2,4 litra osiąga moc 190 KM (140 kW) przy 6800 obr/min i posiada maksymalny moment obrotowy 220 Nm uzyskiwany przy 4500 obr/min. Ten silnik montowany będzie z tą samą przekładnią automatyczną lub z 6-biegową skrzynią manualną. W późniejszym okresie 2003 roku w ofercie Hondy Accord ma również pojawić się zupełnie nowa jednostka wysokoprężna skonstruowana przez Hondę specjalnie do tego modelu.

Reklama

Nadwozie Accord w porównaniu do jej poprzedniczki nieco się powiększyło, choć rozstaw osi pozostał bez zmian. Projektantom udało się jeszcze bardziej poprawić aerodynamikę auta i uzyskać doskonały wynik 0,26 cx (współczynnik oporu powietrza), rzucając nowe wyzwanie innym pojazdom segmentu D.

W wyposażeniu samochodu znalazły się: wycieraczki automatycznie reagujące na deszcz, opcjonalnie montowany system nawigacji satelitarnej z DVD i ekranem dotykowym, odtwarzacz CD montowany seryjnie, automatyczna klimatyzacja dwukanałowa we wszystkich wersjach, przednie i boczne poduszki powietrzne uzupełnione w niektórych modelach kurtynami okiennymi, a także systemy VSA (Vehicle Stability Assist) - stabilizacji jazdy oraz ABS, EBD i asystent hamowania BA.

Honda Accord produkowana będzie w Japonii. Jej europejska odmiana to odpowiednik japońskiej wersji, z kierownicą umieszczoną po lewej stronie i drobnymi zmianami w dziedzinie innych przepisów. Zupełnie inna Honda Accord powstawać będzie w USA (większa i spełniająca tamtejsze przepisy) - kierowana na amerykański rynek.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama