Mazda z Księgi Guinness'a
W maju bieżącego roku mazda MX-5 została wpisana do Księgi Guinness'a jako najlepiej sprzedawany na świecie 2-osobowy, sportowy roadster. Produkcję tego samochodu, znanego jako mazda MX-5 w Europie i miata w Ameryce Południowej, rozpoczęto w kwietniu 1989, po pierwszej prezentacji na Auto Show w Chicago. Od tamtej pory mazda MX-5 zdobyła sympatię i uznanie setek tysięcy użytkowników samochodów sportowych na całym świecie. W Japonii i wielu innych krajach powstało wiele fan klubów, założonych przez entuzjastów tego kabrioletu.
Certyfikat Guinness'a został przyznany MX-5 także za szybkość w osiągnięciu najwyższego sukcesu. Już po 10 latach od pierwszej prezentacji z taśmy produkcyjnej zszedł 500.000 egzemplarz tego kabrioletu, a do końca czerwca 2000 roku wyprodukowano łącznie 565.779 sztuk mazdy MX-5. Oznacza to, że jest to najpopularniejsze i najlepiej sprzedawane auto w klasie dwuosobowych, lekkich pojazdów z otwieranym dachem, a jego atrakcyjność wykazuje tendencję rosnącą.
Dla miłośników mazdy MX-5 MMC przygotowała w tym roku nową, ulepszoną wersję tego auta. Wprowadzono znaczące zmiany, dzięki którym sportowa dwuosobowa wyścigówka nabrała ostrzejszych krawędzi, rasowego wyglądu oraz stylu, dynamizmu podkreślającego odmienność, wyjątkowość, indywidualizm pojazdu i jego właściciela.
Zmieniono kształt przedniej części nadwozia stosując nowe węższe reflektory wielozwierciadłowo - projektorowe i nowy zderzak zintegrowany kratownicą wlotu powietrza w kształcie charakterystycznego dla Mazdy pięciokąta. Dodatkowo, przeprojektowano tylne lampy zespolone , a kierunkowskazy wyposażono w przezroczyste szkła. Deska rozdzielcza ma teraz białe zegary otoczone metalową ramką. Zamontowano też bardziej stylowe, sportowe listwy drzwiowe. Najbardziej sportowa wersja RS ma teraz czarne wnętrze, a wersja RS II czarno-czerwone
Do 1,8 litrowego, 160 konnego (przy 7.000 obr./min) o dużym momencie obrotowym (170 Nm przy 5.500 obr./min) silnika wprowadzono system S-VT (system zmiennych faz rozrządu) optymalizujący czasy otwierania i zamykania zaworów w całym zakresie prędkości obrotowej silnika. Dodatkowo zmieniono układy zasilania i wydechu, co zwiększyło dynamikę i równomierność pracy jednostki przy wchodzeniu na wysokie obroty, a także zapewniło miło brzmiący dla ucha "gong" silnika.
Sprzedaż nowych mazd MX-5 rozpoczęła się w Japonii w II połowie lipca br. Około 90% produkcji przeznaczone jest na eksport, głównie do Ameryki Północnej oraz Europy.