Lexus = luksus

Seria GS w produkcji znajduje się do 1993 roku. Początkowo oferowana była jedynie z silnikiem trzylitrowym. W najbliższym czasie pod maski tych bardzo komfortowych, lecz zarazem i bardzo sportowych samochodów trafi najnowsza jednostka Toyoty o pojemności 4,3 litrów. Nie będzie to jedyna nowość w palecie GS: choć wygląd zewnętrzny niewiele się zmienił, dużo nowinek znajdziemy w podwoziu i zawieszeniu.


Seria GS w produkcji znajduje się do 1993 roku. Początkowo oferowana była jedynie z silnikiem trzylitrowym. W najbliższym czasie pod maski tych bardzo komfortowych, lecz zarazem i bardzo sportowych samochodów trafi najnowsza jednostka Toyoty o pojemności 4,3 litrów. Nie będzie to jedyna nowość w palecie GS: choć wygląd zewnętrzny niewiele się zmienił, dużo nowinek znajdziemy w podwoziu i zawieszeniu.

Nowym silnikiem firma Lexus pragnie przyciągnąć do siebie potencjalnych nabywców samochodów spod znaków Mercedesa, Bmw oraz Jaguara. O ile średnia wieku klientów w tej grupie to około 50 lat, Lexus liczy na zdobycie także i nieco młodszych amatorów czterech kółek. Agresywna stylizacja, wyposażenie oraz poziom odpracowania w zakresie bezpieczeństwa plasują ten samochód w klasie aut luksusowych. Dzięki mocnym motorom właściciele nowych lexusów mają zagwarantowane także i mocne przeżycia sportow

Reklama

Elektroniczne sterowanie pracą silnika, elektronicznie sterowana przepustnica, elektroniczny system stabilizacji pojazdu, elektroniczny .... Duża dawka technologii rodem z Krzemowej Doliny zapewnia optymalne wykorzystanie możliwości samochodów. Ciekawostką jest akustyczny zmiana długości kanałów dolotowych w obu silnikach, poprawiający przebieg krzywej momentu napędowego poprzez trzystopniową regulację. O inteligentnej automatycznej skrzyni biegów, dostosowującej się do stylu jazdy kierowcy nie ma nawet co wspominać: to już normalka.

Zawieszenie obu modeli zestrojone jest raczej sportowo, choć nie jest ono pozbawione także i komfortu. W przypadku tak szybkich aut pogodzenie obu wymagań jest trudne, ale nie niemożliwe. Receptą na to okazały się lienearne charakterystyki tłumienia amortyzatorów, ze specjalnymi zaworami, zmian kąta łączenia przedniego stabilizatora oraz dwuwarstwowe tłumiki stabilizujące.

Nowe elementy w kabinie to koło kierownicy, dźwignia zmiany biegów, konsola przednia, a także i nowe materiały wykończenie wnętrza (m. in. skóra).

Tarczowe hamulce na wszystkich kołach (z przodu wentylowane), ABS, kontrola trakcji, stabilizacja toru jazdy, wspomaganie hamowanie oraz poduszki i kurtyny powietrzne stanowią standardowe wyposażenie każdego lexusa serii GS.

Marek Wicher

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy