Kia Pro_cee'd - pierwsza jazda

Gamę Cee'da uzupełnia trzydrzwiowy Pro-cee'd. Jego wygląd wiele obiecuje, ale na silnik turbo trzeba poczekać.

Dynamiczny wygląd? Jest. Dynamiczne silniki? W planach.
Dynamiczny wygląd? Jest. Dynamiczne silniki? W planach.Kia
Tablica przyrządów jest taka sama jak ta z pięciodrzwiowego Cee'da. A gdzie sportowe akcenty? Poczekajmy na model GT.Kia

Nie ma wątpliwości, że przeważająca większość nabywców Cee'da wybierze wersję 5-drzwiową lub kombi. Potencjalnych klientów odmiany 3-drzwiowej trzeba przekonywać jej sportowym charakterem, a najlepiej nazwać ją "coupe". Problem w tym, że druga generacja Pro-cee'da jest po prostu trzydrzwiowym Cee'dem z inną stylizacją tylnej części nadwozia. W kabinie brak sportowych akcentów, natomiast gama silników jest identyczna jak w 5-drzwiowym odpowiedniku. Pro-cee'da można kupić nawet z 1,4-litrowym dieslem o mocy 90 KM i cieszyć się superniskim zużyciem paliwa. Tylko co to wtedy ma wspólnego z coupe?

W stosunku do Cee'da, wersja 3d jest niższa o 4 cm, co przekłada się na przestrzeń nad głowami z tyłu. Pozostałe zmiany są kosmetyczne. Tak jak w Cee'dzie, w najbogatszej wersji rolę prędkościomierza przejmuje wyświetlacz.

Ceny Procee'da zaczynają się od 56 990 zł. To niewiele, bo Astra GTC kosztuje od 80 tys. zł (1.4 T o mocy 120 KM), a Megane Coupe - od 70 tys. zł (1.6 110 KM).

Ale już wkrótce do oferty dołączy ponad 200-konny Pro-cee'd GT (1.6 turbo), a wtedy sytuacja diametralnie się zmieni. Wtedy miano coupe będzie miało uzasadnienie.

Kia Pro_cee'd - pierwsza jazda

Kia Pro_cee'd - pierwsza jazda (czytaj artykuł)

Przednie fotele mają idealnie dobraną twardość siedziska.Kia
W najbogatszej wersji prędkościomierz jest wyświetlany.Kia
Tablica przyrządów jest taka sama jak ta z pięciodrzwiowego Cee'da. A gdzie sportowe akcenty? Poczekajmy na model GT.Kia
Kia Pro_cee'dKia
Dynamiczny wygląd? Jest. Dynamiczne silniki? W planach.Kia
Wersja
1.4 DOHC
1.6 GDI
1.4 CRDi
1.6 CRDi
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1396 cm3
1591 cm3
1396 cm3
1582 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
100 KM/5500
135 KM/6300
90 KM/4000
128 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
137 Nm/4200
165 Nm/4850
220 Nm/1500
260 Nm/1900
Osiągi
Prędkość maksymalna
182 km/h
195 km/h
170 km/h
197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,8 s
9,9 s
13,5 s
10,9 s
Średnie użycie paliwa w l/100 km
6,1
6,1
4,3
4,3
Cena
56 990 zł
61 990 zł
64 990 zł
67 990 zł

Tymon Grabowski

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas