Kia Pro_cee'd - pierwsza jazda
Gamę Cee'da uzupełnia trzydrzwiowy Pro-cee'd. Jego wygląd wiele obiecuje, ale na silnik turbo trzeba poczekać.
Nie ma wątpliwości, że przeważająca większość nabywców Cee'da wybierze wersję 5-drzwiową lub kombi. Potencjalnych klientów odmiany 3-drzwiowej trzeba przekonywać jej sportowym charakterem, a najlepiej nazwać ją "coupe". Problem w tym, że druga generacja Pro-cee'da jest po prostu trzydrzwiowym Cee'dem z inną stylizacją tylnej części nadwozia. W kabinie brak sportowych akcentów, natomiast gama silników jest identyczna jak w 5-drzwiowym odpowiedniku. Pro-cee'da można kupić nawet z 1,4-litrowym dieslem o mocy 90 KM i cieszyć się superniskim zużyciem paliwa. Tylko co to wtedy ma wspólnego z coupe?
W stosunku do Cee'da, wersja 3d jest niższa o 4 cm, co przekłada się na przestrzeń nad głowami z tyłu. Pozostałe zmiany są kosmetyczne. Tak jak w Cee'dzie, w najbogatszej wersji rolę prędkościomierza przejmuje wyświetlacz.
Ceny Procee'da zaczynają się od 56 990 zł. To niewiele, bo Astra GTC kosztuje od 80 tys. zł (1.4 T o mocy 120 KM), a Megane Coupe - od 70 tys. zł (1.6 110 KM).
Ale już wkrótce do oferty dołączy ponad 200-konny Pro-cee'd GT (1.6 turbo), a wtedy sytuacja diametralnie się zmieni. Wtedy miano coupe będzie miało uzasadnienie.
Kia Pro_cee'd - pierwsza jazda
Kia Pro_cee'd - pierwsza jazda (czytaj artykuł)
Wersja | 1.4 DOHC | 1.6 GDI | 1.4 CRDi | 1.6 CRDi |
Silnik | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1396 cm3 | 1591 cm3 | 1396 cm3 | 1582 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R4/16 | R4/16 | R4/16 |
Moc maksymalna | 100 KM/5500 | 135 KM/6300 | 90 KM/4000 | 128 KM/4000 |
Maksymalny moment obrotowy | 137 Nm/4200 | 165 Nm/4850 | 220 Nm/1500 | 260 Nm/1900 |
Osiągi | ||||
Prędkość maksymalna | 182 km/h | 195 km/h | 170 km/h | 197 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,8 s | 9,9 s | 13,5 s | 10,9 s |
Średnie użycie paliwa w l/100 km | 6,1 | 6,1 | 4,3 | 4,3 |
Cena | 56 990 zł | 61 990 zł | 64 990 zł | 67 990 zł |
Tymon Grabowski