Kia e-Soul - jeździmy nowym "elektrykiem"
Wyjątkowo charakterystyczny modeli Kii właśnie debiutuje w swojej trzeciej odsłonie i po raz drugi będzie dostępny w wersji elektrycznej. I właśnie tę odmianę mamy właśnie okazję testować podczas pierwszych jazd testowych.
Pierwszy elektryczny Soul (powstały na bazie drugiej generacji modelu) był samochodem, który można było określić jako wystarczający na warunki miejskie. 110-konny silnik zapewniał przeciętną dynamikę (sprint do 100 km/h w 11,7 s), a akumulator wystarczający zasięg (deklarowane 212 km). Obecnie "elektryki" oferują jednak znacznie więcej i odpowiednio wysokie oczekiwania powinniśmy mieć wobec koreańskiej nowości.
Kia była tego oczywiście w pełni świadoma, dlatego też nowy e-Soul dostępny jest w dwóch wersjach układu napędowego. Pierwsza ma 136 KM i pozwala przejechać do 276 km, a druga - 204 KM i zapewnia zasięg nawet 452 km. Nowy model można więc zacząć traktować jako pojazd, którym śmiało można się wypuścić poza miasto.
Trzeba tylko pamiętać, że nowy Soul zachował swoje niewielkie rozmiary - przy długości nadwozia 4,2 m jest mniejszy od przeciętnego kompaktowego hatchbacka. Charakterystyczne pudełkowate nadwozie obiecuje jednak niezłą przestronność wnętrza.
To, jak jeździ i na ile praktyczna jest nowa Kia e-Soul, sprawdzamy właśnie podczas pierwszych jazd testowych tym modelem. O naszych wrażeniach przeczytacie już niebawem.
MD