Jednolitrowa zabawka VW

Kto z nas nie marzy o samochodzie wyjątkowo ekonomicznym, do którego paliwo kupowalibyśmy okazjonalnie i moglibyśmy zapomnieć o kosztownych wydatkach na stacjach benzynowych. Volkswagen dla tych najbardziej wymagających ma ciekawą propozycję. Jego nowy prototyp osiąga prędkość maksymalną 120 km/h, jego współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,159 cx, a zużycie oleju napędowego nie przekracza 1 litra na 100 km. TUTAJ zdjęcia koncepcyjnego volkswagena.


W Hamburgu spotkali się wszyscy główni udziałowcy koncernu Volkswagena, na dorocznym zjeździe akcjonariuszy. Główną atrakcją spotkania stał się pokaz najnowszego, 1-litrowego pojazdu koncepcyjnego niemieckiego koncernu. Na zjazd w Hamburgu, dr. Ferdinand Piech, Prezes Zarządu firmy, dojechał z Wolfsburga tym prototypowym pojazdem, przy średnim spalaniu 0,89 litra oleju napędowego na 100 km. Do tego momentu prototyp trzymany był w wielkiej tajemnicy. Przedstawiciele Volkswagena są przekonani, że pojazd ten można będzie wprowadzić do produkcji seryjnej i to w całkiem niedalekiej przyszłości.

Reklama

Aby zbudować samochód, który spala mniej niż 1 l/100 km konieczny był pewien kompromis. Wszystkie znane materiały i technologie zostały przetestowane i gorsze zostawały zastępowane lepszymi i lżejszymi. W efekcie pojazd ten przypomina bardziej auto sportowe, niż obiekt badań. Nadwozie o długości 3,47 m, szerokości 1,25 m i wysokości przekraczającej zaledwie jeden metr jest bardzo płaskie, w całości wykonane z włókien węglowych i wyjątkowo aerodynamiczne. Cała konstrukcja auta waży 290 kg.

Pojazd napędzany jest przez jednocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 300 ccm umieszczony centralnie nad tylną osią i współpracujący z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów. Jednostka dysponuje mocą 8,5 KM osiąganą przy 4000 obr/min. 6,5-litrowy zbiornik paliwa pozwala na przejechanie dystansu 650 km przy zachowaniu średniego zużycia paliwa (0,99 l/100 km).

Mimo zastosowania najlżejszych materiałów prototyp Volkswagena pełne wymogi i standardy bezpieczeństwa. Pojazd wyposażono w ABS, ESP (program stabilizacji jazdy) oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy