Citroen C5

Następca citroena xantii oznaczony został symbolem C5 i jest samochodem mającym konkurować na rynku z takimi modelami, jak: ford mondeo, renault laguna, nissan primera czy volkswagen passat. Nie będzie to zadanie łatwe, bowiem konkurencja nie zasypuje gruszek w popiele. C5 nie pozostaje jednak bez szans na rynkowy sukces. Zwłaszcza wśród zwolenników tradycyjnej linii stylizacyjnej i solidnego wykonania.

Wielkość citroena C5 porównywalna jest z wymiarami konkurencji. Samochody segmentu D (klasa średnia), chcące liczyć na sukces, muszą oferować przestronne, dobrze wyposażone wnętrza. Pod tym względem C5 nie odstaje od konkurencyjnych modeli. Na uwagę natomiast zasługuje ciekawie pomyślana tylna klapa, która - unoszona do góry wraz z szybą, stanowi jak gdyby piąte drzwi. W ten sposób klasyczna limuzyna przybiera formę pięciodrzwiowego hatchbacka.

W stylizacji C5 trudno znaleźć przejawy awangardy. Zresztą podobny styl zachowują: ford mondeo, volkswagen passat czy nissan primera. Żadne z tych aut nie próbuje szokować futurystycznym designem.

Reklama

Przód C5 nawiązuje stylistycznie do wyglądu xsary picasso. Zwłaszcza zaś jego skośne reflektory i kształt atrapy z dużym, chromowanym, umieszczonym na środku znakiem firmowym. Tył C5 to niczym nie wyróżniająca się bryła o pionowych kloszach lamp i szerokim zderzaku.

Przestronne wnętrze citroena przenosi się na bagażnik samochodu. Bez większych problemów można zmieścić w nim 500 litrów bagażu, (tyle samo co na przykład w mondeo, ale aż o 70 litrów więcej niż w lagunie). Równie bogate jest wyposażenie seryjne auta. Obejmuje ono: systemy: ABS i ESP, czołowe, boczne oraz chroniące głowę poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane lusterka i podnoszone szyby. Za dopłatą C5 oferuje: skórzaną tapicerkę, klimatyzację, sterowany głosem komputer pokładowy oraz system nawigacyjny.

Gama silników, jakie znajdują się pod maską citroena C5, obejmuje pięć jednostek napędowych: trzy benzynowe: 1.8 (115 KM), 2.0 (143 KM) oraz 3.0 V6 (210 KM) i dwa turbodiesle HDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail: 2.0 (110 KM) i 2.2 (136 KM). Absolutną nowością ma być dwulitrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy maksymalnej 143 mechanicznych koni.

Czy citroen C5 spełni oczekiwania producenta i nawiąże walkę z konkurencją, okaże się już za kilka tygodni, kiedy samochód wejdzie do sprzedaży.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy