Citroen C-Crosser

O tym samochodzie pisaliśmy już trochę na stronach naszego Serwisu. Citroen zaprezentował go podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Jest to realizacja koncepcji przyszłego samochodu rekreacyjnego, tzw. SUV (Sport Utility Vehicle). C-Crosser, posiadający zdolność przystosowawczą zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i w koncepcji zagospodarowania wnętrza, jest przeznaczony dla tych, którzy poszukują pojazdu wielofunkcyjnego, spełniającego ich potrzeby przeżycia przygody oraz miłego i aktywnego spędzenia czasu.


Konstruktorom C-Crossera chodziło przede wszystkim o uzyskanie jak największej przestrzeni w kabinie auta. Właśnie dlatego pojazd prezentuje nietypowy układ wnętrza, które jest szersze i przestronniejsze dzięki wysunięciu przednich foteli ku przodowi. Są one umieszczone wyżej niż w przypadku tradycyjnej konstrukcji samochodu, przez co zapewniają panoramiczną widoczność niwelując granicę między wnętrzem kabiny, a otoczeniem pojazdu. Przeszklony dach, który jest kontynuacją przedniej szyby wzmacnia to wrażenie i zapewnia lepszą widoczność pasażerom z tyłu.

Reklama

Z przodu przewidziano miejsce dla trzech osób. Kierowca może wybrać sobie miejsce z lewej strony pojazdu, w środku lub z prawej strony, dzięki zastosowaniu ruchomego miejsca kierowcy sterowanego elektronicznie, wykorzystującego technologię "by wire". Jest to przykład innowacji w konstrukcji miejsca kierowcy, pozwalającej na wyeliminowanie wszystkich połączeń mechanicznych między elementami sterującymi, a podzespołami samochodu (silnik, układ kierowniczy, hamulce). Aby uzyskać wolną przestrzeń u dołu kabiny, gdzie tradycyjnie znajdują się pedały, w C-Crosserze wszystkie elementy sterujące pojazdu zostały umieszczone na kierownicy o nieruchomej piaście. Dla pasażerów podróżujących z tyłu stworzono wyjątkowo dużą przestrzeń jak na niewielkie wymiary pojazdu (długość 4,28 m). Mają oni możliwość wyprostowania nóg pod fotelami przednimi, co zwiększa poczucie wygody. C-Crosser może łącznie pomieścić sześć osób: 3 z przodu i 3 z tyłu.

C-Crosser został zaprojektowany tak, aby mógł przystosować się do różnych sytuacji i potrzeb. Model ten zapewnia możliwość modyfikacji kształtu nadwozia - wystarczy jeden ruch, by zmienic pojazd w pick-upa. Przyciśniecie elektrycznego włącznika powoduje złożenie tylnej części nadwozia i dachu do podłogi. Tylne fotele składają się równie łatwo, dzięki czemu uzyskuje się dużą przestrzeń ładunkową o płaskiej podłodze i wymiarach 1,90x1,20 m. Chcąc zapewnić sobie pełen komfort, pasażerowie z przodu mogą odizolować kabinę podnosząc elektrycznie sterowaną szybę zabudowaną w konstrukcji foteli. Ponadto dostęp do przestrzeni ładunkowej ułatwiają boczne, przesuwane drzwi oraz próg ładunkowy o zmiennej wysokości, który elektrycznie obniża się o 10 cm.

C-Crosser sprawdza się w wielu otoczeniach. W mieście dużą zaletą okazuje się zwrotność pojazdu uzyskana, dzięki silnikowi 2,0 HPi, współpracującemu z automatyczną skrzynią biegów, a zwłaszcza dzięki czterem kołom skrętnym umożliwiającym nawet bardzo trudne manewry. Ponadto hydroaktywne zawieszenie 3. generacji o dużym skoku gwarantuje panowanie nad pojazdem, jak nad samochodem osobowym. W trudnym terenie C-Crosser jest w stanie pokonać duże przeszkody dzięki możliwości zwiększenia prześwitu ze 140 mm do 220 mm. Poza tym przeniesienie napędu na wszystkie koła (ze sprzęgłem wiskotycznym sterowanym elektronicznie) oraz układ ESP i ABS pozwala na bezpieczną podróż.


Odwiedź GALERIĘ Citroena C-Crosser.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy