Ceramiczne porsche

Porsche rozpoczęło już sprzedaż nowej 911 turbo z 24-zaworowym silnikiem, z dwiema turbosprężarkami i dwiema chłodnicami powietrza. Ruchomy spoiler o nowej konstrukcji oraz pokrywa silnika wraz z wylotami powietrza doładowującego nadają sylwetce turbo supersportowy wygląd.


Przód pojazdu tylko nieznacznie przypomina porsche 911 carrera. Trzy duże, przykryte ciemnymi maskownicami otwory sygnalizują ogromne zapotrzebowanie na powietrze chłodzące. Jego wydajny przepływ zapewniają otwory wlotowe, konsole chłodnicy oraz układy dopływu i odprowadzania

Jednostka napędowa to 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3600 ccm (z dwiema turbosprężarkami) o mocy 420 KM przy 6.000 obr./min. Dzięki temu osiągi nowego 911 przekraczają nawet wartości słynnego 911 GT3.

Pojazd ten rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 4,2 sekund, 160 km/h osiąga po 9,2 sekundach, a jadąc tym samochodem można uzyskać imponującą prędkość 305 km/h. Na piątym biegu przyspiesza od 80 do 120 km/h w... pięć sekund.

Reklama

Nowy 911 turbo wyposażony jest w napęd na wszystkie koła. Przednie koła z oponami 225/40 R 18 przenoszą, w zależności od sytuacji na drodze, do 40 procent siły napędowej.

Nowe porsche - jak przystało na pojazd przełomu wieków - nafaszerowane jest elektroniką, która m.in. poprawia bezpieczeństwo podróżowania. Zostało ono zwiększone m.in. dzięki systemowi o nazwie Porsche Satability Management (PSM). System ten rozpoznaje poprzez czujniki, czy pojazd porusza się po torze zadanym przez kierowcę. Jeżeli w ekstremalnych sytuacjach samochód wymyka się spod kontroli, zostają elektronicznie uruchomione hamulce poszczególnych kół przywracając stabilność pojazdu. Gdy okaże się to niewystarczające, PSM przesyła impuls do systemu sterowania silnikiem i redukuje moc napędu.

Ale szczególnie interesujący patent zastosowany zostanie dopiero po wakacjach. Otóż Porsche jest pierwszym producentem samochodów na świecie, któremu udało się skonstruować ceramiczne tarcze hamulcowe (Porsche Ceramic Composite Brake). Ceramiczna tarcza jest perforowana i wentylowana, podobnie jak tarcza metalowa. Także jej wymiary tylko w niewielkim stopniu różnią się od tarczy z żeliwa, jednak waży ona o przeszło 50 procent mniej i obniża w ten sposób ciężar pojazdu o prawie 20 kg. W porównaniu z metalową tarczą hamulcową jej ścieranie się jest bardzo niewielkie, co zawdzięcza ona ekstremalnej twardości powierzchni. Dokładne testy pokazały, iż jedna tarcza hamulcowa wystarcza na całe życie samochodu i wytrzymuje przebieg do 300.000 km.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy