Cabrio z wyższej półki

Każdy model samochodu pełni z góry określone funcje i przeznaczony jest dla konkretnego odbiorcy. Kabriolety powstały po to, aby miłośnikom natury pozwolić na pogodzenie życiowych zamiłowań z osiągnięciami współczesnej techniki. Szumiący we włosach wiatr to dla wielu symbol motoryzacyjnej wolności. Są tacy, którzy sprzedaliby za nią duszę.


Pośród całej rodziny kabrioletów, jak w każdym innym segmencie aut, sporo różnic i kontrastów. Wśród "ubogich krewnych" spotkać można prawdziwą kabrioletową arystokrację. Na przykład porsche boxstera S.

Boxster S jest sportową odmianą tego modelu. Praktycznie na pierwszy rzut oka nadwozie pojazdu nie różni się wiele od wersji podstawowej. Dopiero przy bliższym kontakcie dają się zauważyć takie detale jak: podwójne zakończenie rury wydechowej, większe, aluminiowe obręcze kół, większe opony, wyróżnione czerwonym kolorem lakieru zaciski na potężnych, wentylowanych tarczach hamulcowych. W kokpicie auta o jego sportowym charakterze świadczy zestaw wskaźników. Ich białe tło oraz wyróżnienie obrotomierza poprzez nadanie mu największego rozmiaru mówią same za siebie.

Reklama

Boxsterem S mogą podróżować jednocześnie dwie osoby. Ich bagaż nie powinien przekraczać objętości 260 litrów, tyle miejsca bowiem oferują dwa bagażniki, ten pod przednią i ten pod tylną maską.

Na seryjnym wyposażeniu sportowego boxstera znajduje się to wszystko co trafić może do odkrytego kopitu typu kabrio. Tak więc oprócz klimatyzacji na seryjnym wyposażeniu samochodu znalazły się: cztery airbagi (dwa przednie i dwa boczne), centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka, wspomaganie układu kierowniczego, radioodtwarzacz, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, systemy ABS, TC i ABD. W celu zabezpieczenia głów pasażerów podróżujących boxterem w tylnej części kokpitu zamontowano dwa wykonane z rur pałąki. Również górna krawędź przedniej szyby została specjalnie wzmocniona.

Pod maską porsche boxstera S zamontowano zmodyfikowaną jednostkę napędową jaką spotkać można w wersji podstawowej. Posiada ona zwiększoną objętość oraz co za tym idzie znacznie klepsze patrametry i osiągi. Sześciocylindrowy, dwudziestoczterozaworowy bokser DOHC, którego głowicę oraz blok wykonano ze stopu aluminium i który chłodzony jest cieczą z pojemności skokowej 3179 cm.sześć. osiąga maksymalną moc 252 KM przy 6250 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 4500 obr./min. Od zera do 100 km/godz. boxter S przyspiesza w czasie 5,9 sekundy, zas prędkość maksymalna jaką może rozwinąć wynosi 260 km/godz.


Porsche boxster S:

długość 4315 mm

szerokość 1780 mm

wysokość 1290 mm

rozstaw osi 2415 mm

masa własna 1295 kg

ładowność 320 kg

ogumienie 265/35 ZR18

skrzynia biegów manual (6 przełożeń) automat Tiptronic (5 przełożeń).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy