BMW Z4 - bajeczny roadster

Na paryskim stoisku BMW odbyła się światowa premiera następcy modelu Z3 - roadstera Z4. Nowemu autu będzie bardzo trudno zastąpić niezwykle popularnego poprzednika, którego na całym świecie sprzedano ponad 300 tysięcy sztuk. BMW Z4, ze swoimi ostrymi wyrzeźbieniami, zaokrąglonymi narożnikami i silnym, atletycznym charakterem prezentuje nową filozofię w dziedzinie stylistyki nadwozia. Równocześnie samochód zachował wszystkie cechy typowe dla klasycznego roadstera (długa, gładka maska, przytulne wnętrze i krótki, muskularny tył), które tak bardzo cenili sobie miłośnicy Z3. TUTAJ foto-galeria nowego BMW Z4.


Z4 zadebiutuje na rynku w pierwszej połowie 2003 roku. Na początku gama dostępnych silników obejmie dwie jednostki 6-cylindrowe - 2.5i oraz 3.0i. Pierwszy silnik dysponuje mocą 192 KM uzyskiwaną przy 6000 obr/min, natomiast 3-litrowy napęd osiąga moc 231 KM przy 5900 obr/min. BMW Z4 2.5i, które waży 1260 kg od 0-100 km/h przyspiesza w 7,0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 235 km/h, a auto z mocniejszym silnikiem (1290 kg wagi) prędkość 100 km/h osiąga w czasie 5,9 sekundy i może jechać nawet 250 km/h.

Jeśli chodzi o właściwości jezdne BMW Z4 spisuje jeszcze lepiej od swojego poprzednika. Rozłożenie wagi w stosunku 50:50, napęd na tylne koła i bardzo szeroki rozstaw kół zaowocowały bardzo dobrymi parametrami. Roadster prowadzi się lekko, dobrze reaguje na ruchy kierownicą, a jednostki napędowe zapewniają świetną dynamikę. Dla tych, którzy szukają jeszcze większych wrażeń w ofercie Z4 dostępna też będzie usportowiona wersja M Technic wyposażona w usztywnione zawieszenie obniżone o 15 mm.

System dynamicznej kontroli jazdy DSC znalazł się w standardowym wyposażeniu BMW Z4. Współpracuje on z innym rozwiązaniem, ASC (Automatic Stability Control), z którym wspólnie redukują moc i sterują systemem hamulcowym w momencie, gdy kierowca traci kontrolę nad pojazdem. W momencie przyspieszania przyczepność kół do nawierzchni zapewnia system DTC (Dynamic Traction Control).

W dziedzinie bezpieczeństwa zastosowano systemy sprawdzone już w innych modelach rodziny BMW. Podobnie jak w limuzynie serii 7 za aktywację poduszek powietrznych odpowiadają liczne czujniki umieszczone na krawędziach samochodu, a nie centralny układ kontroli. W rezultacie komputer uaktywnia najwłaściwszą poduszkę powietrzną do danej kolizji. BMW Z4 zostało przystosowane do montażu fotelika dziecięcego i współpracy z systemem ISOFIX.

Reklama

Nowoczesna technologia reprezentowana jest w BMW Z4 przez takie rozwiązania jak: elektrycznie wspomaganą kierownicę, opony zdolne do użytku nawet po przebiciu (dzięki wzmocnionym bocznym ściankom opony możliwe jest kontynuowanie jazdy nawet bez powietrza, zachowując ograniczenie prędkości do 80 km/h), reflektory z bardzo mocnymi żarówkami H7 oraz elektrycznie składany dach z odporną na zadrapania szybą tylną. W opcjonalnym wyposażeniu BMW Z4 znalazły się dwie skrzynie biegów (automatyczna i sekwencyjna), które uzupełniły manualną przekładnię.

O debiucie BMW Z4 pisaliśmy już wcześniej TUTAJ.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy