Ambitny typ

Wśród mnogości aut jakie figurują w aktualnej ofercie koncernu Audi na szczególną uwagę zasługuje model oznacznony symbolem A3. Potencjalny nabywca może wybrać tutaj odpowiedni dla siebie rodzaj nadwozia, wersję wyposażenia oraz zamontowany pod maską samochodu silnik. Audi A3 1.8 T quattro ambition to model przeznaczony dla zwolenników aut sportowych. Oto garść wrażeń z jazd testowych tym samochodem.


Obszyte skórą przednie fotele A3 zapewniają kierowcy i pasażerowi z przodu dużą wygodę. Można je regulować w kilku kierunkach: góra, dół (z jednoczesnym ustawieniem kąta nachylenia siedziska) oraz w poziomie. Możliwość regulacji posiadają także oparcia foteli. Wygodna "pompka" znajdująca się w bezpośrednim zasięgu ręki pozwala na sprawne dopasowanie siedzenia do indywidualnych potrzeb. Mozliwość regulacji w kilku płaszczyznach kolumny kierowniczej daje możliwość zajęcie ulubionej, a zarazem najwygodniejszej pozycji za kierownicą. Ta ostatnia, obszyta skórą doskonale leży w ręku. Jest świetnie doń dopasowana i za sprawą bardzo precyzyjnego układu wspomagania łatwo się obraca.

Reklama

Z widocznością w A3, zwłaszcza do tyłu (po przekątnej) nie jest najlepiej. Szerokie słupki z tyłu nadwozia utrudniają cofanie i parkowanie. Z pomocą przychodzą wprawdzie dwa duże, sterowane elektrycznie lusterka boczne (prawe znacznie większe od lewego), ale nie zawsze ocena odległosci poprzez nie wypada tak jak powinna. Natomiast nie istnieją żadne problemy z widocznością do przodu i na boki.

Tablica przyrządów w A3 jest czytelna i funkcjonalna. Wyświetlacz komputera pokładowego umieszczono centralnie, dzięki czemu odczytywanie informacji zeń nie nastręcza problemów. Wystarczy dotknięcie bocznego przycisku na dźwigni wycieraczek, aby wywołać potrzebną w danej chwili informację. Również dwa podświetlane na czerwono zegary są czytelne. Jeśli światło padające z tablicy przyrządów jest zbyt jaskrawe istnieje mozliwość jego płynnego przyciemnienia.

Krótka dźwignia zmiany biegów pracuje bardzo precyzyjnie. Przy okazji warto wspomnieć, iż znakomicie dobrano przełożenia skrzyni biegów. Nawet w czasie jazdy z dużą szybkością na piątym biegu samochód wciąż wykazuje "chęć" do przyspieszania. Jest to nie tylko zasługa doskonałej skrzyni, ale także świetnie zestrojonego, turbodoładowanego silnika A3. Jedyny mankament tej jednostki napędowej to mała "dziura" w mocy występująca w czasie rozwijania szybkości. Przejściu z niskich obrotów na wyższe towarzyszy odczuwalne szarpnięcie. Kiedy jednak wskazówka obrotomierza przekroczy liczbę 2000 silnik A3 z dużą swobodą demonstruje swoje niezaprzeczalne zalety.

Jeśli chodzi o wyposażenie kokpitu testowanego przez nas samochodu to trudno nie docenić świetnie działającej, regulowanej automatycznie klimatyzacji (pracuje w kilkunasu opcjach nadmuchu) oraz efektu dźwiękowego jaki "produkowany" jest przez system sześciu głosników (4 w drzwiach, 2 z tyłu) i dobrej jakości radioodtwarzacz.

A3 1.8 T quattro ambition prowadzi się praktycznie jak po sznurku. Oczywiście głównie za sprawą napędu 4 x 4. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby wjeżdżając w zakręt zdjąć nogę z gazu. Można ją śmiało przyłożyć na powrót już w samym zakręcie. Wówczas samochód nie będzie wykazywał tendencji do minimalnie odczuwalnego "odjeżdżania" tyłem. Wspomagane przez ABS oraz system rozkładu siły hamowania hamulce działaja znakomicie. Nawet podczas gwałtownych hamowań A3 nie "nurkuje" i nie kolebie się na boki. Pozwala to w sytuacjach "podbramkowych" na zachowanie toru jazdy co niejednokrotnie stanowi główną przyczynę sukcesu w uniknięciu kolizji.

Do mankamentów samochodu zaliczyliśmy: narastający szum opon i wiatru przy szybkościach powyżej 180 km/godz. oraz tłukącą się klapę bagażnika. W tej klasie samochodu ta ostania przypadłośc nie powinna, naszym zdaniem, mieć miejsca. Generalnie jednak audi A3 1.8 T quattro ambition to samochód spełniający wszelkie oczekiwania miłośnika szybkiej, a zarazem bezpiecznej i komfortowej jazdy.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy