VW Golf GTE - hybrydowy hot hatch

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie (4-16 marca br.) Volkswagen pokaże hybrydowego Golfa GTE, zasilanego układem napędowym z koncepcyjnego Audi A3 e-tron.

Volkswagen Golf GTE
Volkswagen Golf GTEVolkswagen

Przedrostek "GT" ma świadczyć o sportowych aspiracjach tego modelu. Do jego napędu służy tandem złożony z 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI (bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie) o mocy 150 KM oraz 102-konnej jednostki elektrycznej. Całość generuje moc 204 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1750-4000 obr./min. Siła napędowa płynie do przednich kół za pośrednictwem 6-stopniowej zautomatyzowanej przekładni DSG.

Energia elektryczna magazynowana jest w ważących 120 kg akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 8,8 kWh, które można ładować z domowego gniazdka (co trwa około 4 godzin). Naładowane do pełna akumulatory i zatankowany "pod korek" zbiornik paliwa o pojemności 40 litrów według producenta umożliwiają jednorazowe pokonanie 940 km. Masa własna samochodu wynosi 1525 kg (dla porównania, 184-konny Golf GTD waży 1302 kg).

Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje Golfowi GTE zaledwie 7,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/h (GTD: 7,5 s i 230 km/h). W trybie elektrycznym można rozpędzić się do 130 km/h i pokonać dystans do 50 km. W rezultacie średnie zużycie paliwa na 100 km, jeśli uwzględnić naładowane do pełna baterie, wynosi jedynie 1,8 l/100 km.

Pod względem wyglądu Golf do złudzenia przypomina odmiany GTI i GTD. Inne są jednak felgi, emblemat na osłonie chłodnicy oraz światła w zderzaku. Zmieniony został również kolor paska umieszczonego wzdłuż reflektorów - w topowej odmianie benzynowej jest czerwony, srebrny w najmocniejszym dieslu, a w GTE - niebieski.

Volkswagen Golf GTE

Volkswagen Golf GTE (więcej informacji)

Volkswagen Golf GTE (2015)Volkswagen
Volkswagen Golf GTE (2015)Volkswagen
Volkswagen Golf GTE (2015)Volkswagen
Volkswagen Golf GTE (2015)Volkswagen
Volkswagen Golf GTE (2015)Volkswagen
Volkswagen Golf GTE (2015)Volkswagen
Volkswagen Golf GTE (2015)Volkswagen
Volkswagen Golf GTE (2015)Volkswagen
Volkswagen Golf GTE (2015)Volkswagen
Volkswagen Golf GTE (2015)Volkswagen

W kokpicie znajdziemy standardowy multimedialny system z 6,5-calowym monitorem na konsoli środkowej, który w stosunku do innych odmian jest nieco bardziej rozbudowany. Pozwoli nam m.in. na monitorowanie zasięgu i obserwowanie działania napędu. Za dopłatą dostaniemy nawigację oraz funkcję "360° driving range", która - jak twierdzi Volkswagen - zapewnia dostęp do różnych zdalnych funkcji samochodu za sprawą aplikacji na system Android.

Mateusz Struk

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas