Salon Genewa 2014 - Fiat Panda Cross
Fiat zaprezentował uterenowioną wersję Pandy o nazwie Cross, która swoją premierę będzie mieć na zbliżających się 84. targach motoryzacyjnych w Genewie (6-16 marca).
W porównaniu z wersją 4x4 przeprojektowano przedni pas samochodu. Zderzak oraz osłona chłodnicy przybrały bardziej rasowy wygląd, zmieniono kształt i usytuowanie świateł przeciwmgłowych oraz dodano LED-owe światła do jazdy dziennej. Listę modyfikacji zewnętrznych zamykają relingi dachowe, nowy tylny zderzak oraz 15-calowe obręcze.
Wyposażenie Fiat Pandy Cross obejmuje m.in. system multimedialny Blue&Me oraz klimatyzację.
Panda Cross jest seryjnie wyposażona w dołączany napęd tylnej osi ze sprzęgłem wielopłytkowym oraz elektroniczny system symulujący działanie blokady dyferencjału. Dzięki modyfikacjom zawieszenia może się pochwalić lepszymi zdolnościami terenowymi niż wariant 4x4. Kąt natarcia wzrósł do 24 stopni (+3), a zejścia - do 33 stopni (+1). Prześwit modelu w odmianie wysokoprężnej wynosi 15 cm, a w benzynowej - 16 cm.
Pod maską pracuje jeden z dwóch silników - benzynowy, turbodoładowany o pojemności 0,9 litra TwinAir generujący moc 90 koni mechanicznych i 145 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz 1,3-litrowy turbodiesel Multijet o mocy 80 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oba silniki są o 5 KM mocniejsze od ich odpowiedników oferowanych w innych odmianach Pandy. Według producenta silnik benzynowy sprzężony jest ze "specyficznym wariantem sześciobiegowej skrzyni ręcznej", który ma skrócony pierwszy bieg, aby ułatwiać jazdę w trudniejszym terenie.
Panda Cross trafi do sprzedaży jesienią br. Model będzie nieco droższy od wersji 4×4.
Mateusz Struk