Odświeżone Volvo z pakietami R-Design

Podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku debiutują odświeżone modele Volvo - S60, V60 i XC60 - z pakietami optycznymi R-Design.

Tuż po genewskim debiucie niemal kompletnej gamy modeli po liftingu (więcej w artykule obok) Volvo prezentuje serię 60 z pakietami R-Design.

Znakiem rozpoznawczym "erek" są przednie wloty powietrza i tylny dyfuzor z czarnym, matowym wypełnieniem, światła do jazdy dziennej zintegrowane z nowym przednim zderzakiem, podwójne zakończenie wydechu, satynowe obudowy lusterek bocznych oraz nakładki progowe. Na karoserii nie zabrakło oczywiście emblematów R-Design.

Lista wyposażenia obejmuje także: obniżone o 15 mm zawieszenie z utwardzonymi o 15 proc. sprężynami, sportowe fotele obszyte skórą i zamszem (tapicerka skórzana w opcji) oraz dostępne za dopłatą obręcze o średnicy 19 lub 20 cali (odpowiednio, S/V60 lub XC60). Dodatkowo,
inżynierowie zastosowali sztywniejsze tuleje zawieszenia oraz rozpórkę przednich kielichów.

Reklama

Pakiet R-Design dostępny jest dla wszystkich wersji silnikowych serii 60. Ich moc pozostaje bez zmian - z jednym wyjątkiem. Moc topowej odmiany T6, zasilanej 3-litrową jednostką R6 z turbodoładowaniem, na życzenie może wzrosnąć z 304 do 329 KM. W efekcie czas potrzebny na przyspieszenie od 0 do 100 km/h "topnieje" z 6,1 do 5,9 s w przypadku S60, z 6,2 do 6 s w przypadku V60 i z 7,3 do 6,9 s w przypadku XC60. Silnik seryjnie współpracuje z 6-stopniowym automatem.

Szwedzi szacują, że pakiet R-Design padnie wyborem co 10. nabywcy modeli z serii 60. Przy okazji John Maloney, szef Volvo na rynek północnoamerykański, poinformował, że na początku 2014 roku do tamtejszej oferty dołączy kombi V60 (obecnie w USA i Kanadzie oferowany jest wyłącznie sedan S60).

msob

Volvo V40 T3 Momentum - TEST

Używane Volvo S40/V50 (2004-2012) - OPINIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy