Nowa twarz Volvo - lifting S60, V60, XC60, V70, XC70 i S80
Na stoisku Volvo w Genewie wystąpi niemal cała gama odnowionych modeli.
Volvo - podobnie jak Audi - stawia na unifikację. Wszystkie modele poza V40 i XC90 otrzymały zespolone przednie lampy, szeroką osłonę chłodnicy z większym emblematem i nowy przedni zderzak z eleganckimi, lśniącymi akcentami. Z tyłu zmienił się układ lamp (teraz z diodami LED), nowe są także wzory obręczy o średnicy nawet 20 cali. W efekcie samochody szwedzkiego producenta wyglądają na szersze i niższe niż dotychczas.
Volvo S60/V60 i XC60 po lifingu
Volvo S60/V60 i XC60 po lifingu
Volvo V70, XC70 i S80 po liftingu
Volvo V70, XC70 i S80 po liftingu
W kabinie zastosowano nowe odcienie tapicerki i podsufitki oraz drewniane okładziny, dodatkowe listwy ozdobne oraz panel zegarów z wyświetlaczem TFT i centralnie umieszczonym obrotomierzem, znany z najnowszego V40. Za sterowanie odświeżonym systemem multimedialnym z dostępem do internetu odpowiada 7-calowy ekran na podczerwień - można go obsługiwać nawet w rękawiczkach. W V70, XC70 i S80 o odpowiedni nastrój po zmroku dba pakiet Ambient Light z subtelnym podświetleniem boczków drzwi i elementów deski rozdzielczej.
Nabywcy S60 mają teraz do wyboru cztery wersje zawieszenia: Touring, Dynamic, Four-C (z adaptacyjnym tłumieniem) oraz Lower Sport Chassis (obniżone zawieszenie sportowe, poprzednio zarezerwowane wyłącznie dla aut z pakietem R-Design). S80 dostępne jest z trzema rodzajami układu jezdnego: Comfort, Lowered Sport Chassis (obniżone zawieszenie sportowe) oraz Four-C (z adaptacyjnym tłumieniem).
W ramach liftingu większość modeli może pochwalić się niższym zużyciem paliwa. Przykładowo, S60 ze 115-konnym turbodieslem o pojemności 1,6 litra i ręczną przekładnią zużywa średnio według Volvo 4 l/100 km, a ze 150-konnym silnikiem benzynowym 1.6 z turbodoładowaniem i automatyczną skrzynią - 6,8 l/100 km. Większe S80 z 2-litrowym turbodieslem (163 KM) i manualną przekładnią potrzebuje średnio 4,9 l/100 km.
Lista wyposażenia wybranych wersji wzbogaciła się o podgrzewaną przednią szybę i koło kierownicy, kierownicę z manetkami do zmiany biegów oraz układ Active High Beam Control, automatycznie zmieniający światła drogowe na mijania i odwrotnie. Wszystkie odmiany XC60 otrzymają układ Corner Traction Control, czuwający nad przyczepnością na łukach poprzez przyhamowywanie kół po wewnętrznej stronie auta.
W ofercie dostępne są również systemy bezpieczeństwa z rodziny IntelliSafe, m.in. układ identyfikujący zagrożenie kolizją czołową, potrąceniem pieszego, monitorujący martwe pole samochodu, rozpoznający znaki drogowe oraz ostrzegający przed ruchem na torze poprzecznym, np. podczas opuszczania miejsca parkingowego.
msob