Nowy Bentley Flying Spur

To zdecydowanie więcej niż zwyczajny lifting. Po 8 latach produkcji Bentley Flying Spur przeszedł gruntowną modernizację.

O ile przód Bentleya został jedynie "wygładzony", o tyle znacznie zmieniła się linia dachu i bagażnika, rzeźba tylnych nadkoli oraz tylne lampy - teraz z diodami LED. W strukturze nadwozia zastosowano lżejsze materiały, dzięki którym Flying Spur waży o 50 kg mniej od poprzednika.

Flying Spur otrzymał także przeprojektowane zawieszenie z bardziej miękkimi sprężynami i tulejami oraz sztywniejszymi stabilizatorami, nowe wspomaganie układu kierowniczego oraz ustawienia systemu stabilizacji toru jazdy - tak, by ten współgrał ze zmodyfikowanym układem jezdnym. Brytyjczycy zmienili również nastawy aktywnych amortyzatorów.

Reklama

W kabinie pojawiło się aż 600 nowych elementów. Z poprzednika pochodzą jedynie osłony przeciwsłoneczne, klamki drzwi, podłokietniki oraz niektóre przełączniki na konsoli środkowej. Mimo że Bentley szczyci się nową stylistyką deski rozdzielczej, na zdjęciach ciężko dostrzec większe różnice w stosunku do ustępującego modelu.

Flying Spur będzie oferowany z opcjonalnym systemem multimedialnym z możliwością podłączenia do sieci wi-fi urządzeń multimedialnych takich jak laptopy i tablety, 64-gigowym twardym dyskiem oraz dwoma 10-calowymi monitorami LCD dla tylnych siedzeń.

Między przednimi kołami nowego auta pracuje 6-litrowa jednostka W12 o mocy 625 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co oznacza przyrost o 65 KM oraz 150 Nm w stosunku do poprzednika. Siłę napędową do kół obu osi przekazuje 8-stopniowa przekładnia automatyczna. W warunkach dobrej przyczepności rozkład momentu wynosi 40:60.

Bentley chwali się o 14 procent lepszym stosunkiem masy do mocy, dzięki czemu jego duża luksusowa limuzyna jest nieprzyzwoicie wręcz szybka. Od 0 do 60 mil/h (96 km/h) rozpędza się w zaledwie 4,3 s, osiągając prędkość maksymalną 200 mil/h, czyli 322 km/h! Średnie zużycie paliwa wynosi według producenta 14,7 l/100 km.

W przyszłym roku ofertę jednostek napędowych uzupełni bazowa wersja, wprawiana w ruch 4-litrowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8 o mocy 500 KM. Także w roku 2014 ujrzymy Flying Spura w usportowionej odmianie Speed.

Sprzedaż nowego dziecka Bentleya rozpocznie się latem br.

 

Maciej Struk

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy