Ford Focus po liftingu
Po czterech lat produkcji Ford Focus - najpopularniejszy samochód osobowy świata - przechodzi kurację odmładzającą.
Z wyglądu Focus upodobnił się do odnowionej wcześniej Fiesty oraz Fusiona (w Europie - Mondeo). Lampy otrzymały grafitowe wkłady, a chromowane listwy na osłonie chłodnicy poszerzają optycznie przód karoserii. Jej dynamizm podkreślają mniejsze lampy z tyłu.
Istotne zmiany zaszły w kabinie. Zamiast panelu z nadmiarem przycisków, naczelne miejsce na konsoli środkowej zajmuje teraz 8-calowy ekran dotykowy system multimedialnego SYNC 2, koordynującego obsługę audio, nawigacji, telefonu komórkowego oraz wentylacji (dla której zarezerwowano też tradycyjne instrumenty).
Ponadto, we wnętrzu pojawiła się nowa kierownica oraz tunel centralny z większym schowkiem (zmieści 1-litrową butelkę i 0,4-litrowy kubek) oraz przesuwnym podłokietnikiem. Przy okazji, poprawiono wyciszenie - zastosowano grubsze wykładziny i szyby oraz lepszą izolację komory silnika.
Na listę wyposażenia Focusa trafią nowe elementy wyposażenia, takie jak system wspomagający parkowanie prostopadłe (Perpendicular Parking) i wyjeżdżanie z miejsca parkingowego (Park-Out Assist), Cross Traffic Alert, ostrzegający kierowcę podczas cofania o innych pojazdach poruszających się torem poprzecznym, oraz układ autonomicznego hamowania Active City Stop, reagujący teraz na przeszkody do prędkości 50 zamiast 30 km/h.
Zmiany przeprowadzono również w obrębie zawieszenia - m.in. usztywniono przednią oś, zmodyfikowano amortyzatory i wprowadzono nowe oprogramowanie systemu ESP oraz elektrycznego wspomagania EPAS.
Pod maską Focusa pojawią się nowe, benzynowe jednostki EcoBoost o pojemności 1,5 litra (150 lub 180 KM) oraz 1,5-litrowy turbodiesel TDCi (95 lub 120 KM). Do wyboru będzie też silnik benzynowy 1.0 EcoBoost (100 lub 125 KM), który w ubiegłym roku padł wyborem około 1/3 nabywców modelu, i 2-litrowy turbodiesel TDCi (150 KM).
Niebawem do oferty trafi wyjątkowo oszczędna wersja 1.0 EcoBoost, zużywająca średnio 4,3 l/100 km (ma to być najoszczędniejszy w Europie samochód zasilany jednostką benzynową) oraz 120-kony wariant silnika 1.5, połączony ze skrzynią PowerShift.
Produkcja odnowionego Focusa ruszy w sierpniu br. Polskie ceny zostaną ogłoszone prawdopodobnie w lipcu. Pod koniec czerwca Ford zaprezentuje natomiast zmodernizowaną odmianę ST.
msob