Ford Focus po liftingu

Po czterech lat produkcji Ford Focus - najpopularniejszy samochód osobowy świata - przechodzi kurację odmładzającą.

Ford Focus po liftingu
Ford Focus po liftinguFord
Focus wytwarzany jest w ośmiu zakładach na czterech kontynentach i tylko w ubiegłym roku znalazł na świecie 1,1 ml nabywców. W Europie ma 20 proc. udziału w swoim segmencie.

Z wyglądu Focus upodobnił się do odnowionej wcześniej Fiesty oraz Fusiona (w Europie - Mondeo). Lampy otrzymały grafitowe wkłady, a chromowane listwy na osłonie chłodnicy poszerzają optycznie przód karoserii. Jej dynamizm podkreślają mniejsze lampy z tyłu.

Istotne zmiany zaszły w kabinie. Zamiast panelu z nadmiarem przycisków, naczelne miejsce na konsoli środkowej zajmuje teraz 8-calowy ekran dotykowy system multimedialnego SYNC 2, koordynującego obsługę audio, nawigacji, telefonu komórkowego oraz wentylacji (dla której zarezerwowano też tradycyjne instrumenty).

Ponadto, we wnętrzu pojawiła się nowa kierownica oraz tunel centralny z większym schowkiem (zmieści 1-litrową butelkę i 0,4-litrowy kubek) oraz przesuwnym podłokietnikiem. Przy okazji, poprawiono wyciszenie - zastosowano grubsze wykładziny i szyby oraz lepszą izolację komory silnika.

Na listę wyposażenia Focusa trafią nowe elementy wyposażenia, takie jak system wspomagający parkowanie prostopadłe (Perpendicular Parking) i wyjeżdżanie z miejsca parkingowego (Park-Out Assist), Cross Traffic Alert, ostrzegający kierowcę podczas cofania o innych pojazdach poruszających się torem poprzecznym, oraz układ autonomicznego hamowania Active City Stop, reagujący teraz na przeszkody do prędkości 50 zamiast 30 km/h.

Zmiany przeprowadzono również w obrębie zawieszenia - m.in. usztywniono przednią oś, zmodyfikowano amortyzatory i wprowadzono nowe oprogramowanie systemu ESP oraz elektrycznego wspomagania EPAS.

Pod maską Focusa pojawią się nowe, benzynowe jednostki EcoBoost o pojemności 1,5 litra (150 lub 180 KM) oraz 1,5-litrowy turbodiesel TDCi (95 lub 120 KM). Do wyboru będzie też silnik benzynowy 1.0 EcoBoost (100 lub 125 KM), który w ubiegłym roku padł wyborem około 1/3 nabywców modelu, i 2-litrowy turbodiesel TDCi (150 KM).

Niebawem do oferty trafi wyjątkowo oszczędna wersja 1.0 EcoBoost, zużywająca średnio 4,3 l/100 km (ma to być najoszczędniejszy w Europie samochód zasilany jednostką benzynową) oraz 120-kony wariant silnika 1.5, połączony ze skrzynią PowerShift.

Ford Focus

Ford Focus (2015)

Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford
Ford Focus (2015)Ford

Ford Focus Wagon

Ford Focus Wagon (2015)

Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford
Ford Focus Wagon (2015)Ford

Produkcja odnowionego Focusa ruszy w sierpniu br. Polskie ceny zostaną ogłoszone prawdopodobnie w lipcu. Pod koniec czerwca Ford zaprezentuje natomiast zmodernizowaną odmianę ST.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas