Ford Focus 1.0 EcoBoost - test

Skok do przodu – tak można określić rezultat wprowadzenia technologii EcoBoost do modeli Forda.
Skok do przodu – tak można określić rezultat wprowadzenia technologii EcoBoost do modeli Forda.Motor
Deska rozdzielcza jest poprawna, ale widać, że celem samym w sobie była stylistyka. Panuje tu nieuporządkowanie, centralna konsola jest zbyt szeroka, jak na tak małe auto, a obsługa pewnych elementów wymaga przyzwyczajenia.
Deska rozdzielcza jest poprawna, ale widać, że celem samym w sobie była stylistyka. Panuje tu nieuporządkowanie, centralna konsola jest zbyt szeroka, jak na tak małe auto, a obsługa pewnych elementów wymaga przyzwyczajenia.Motor

Ford Focus 1.0 EcoBoost

Z tyłu bardzo mało miejsca na nogi, nisko i bardzo wąsko. To spora wada.
Z tyłu bardzo mało miejsca na nogi, nisko i bardzo wąsko. To spora wada.Motor
Aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi kosztuje 250 zł i... zwiększa siłę niezbędną do zamknięcia drzwi.
Aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi kosztuje 250 zł i... zwiększa siłę niezbędną do zamknięcia drzwi.Motor
Skok do przodu – tak można określić rezultat wprowadzenia technologii EcoBoost do modeli Forda.
Skok do przodu – tak można określić rezultat wprowadzenia technologii EcoBoost do modeli Forda.Motor
Poważniejsze wady tego modelu wydają się tkwić w jego nadwoziu.
Poważniejsze wady tego modelu wydają się tkwić w jego nadwoziu.Motor
Gdyby nie ciasne wnętrze, Focus z tym silnikiem mógłby walczyć o prymat w klasie.
Gdyby nie ciasne wnętrze, Focus z tym silnikiem mógłby walczyć o prymat w klasie.Motor
Podgrzewana szyba przednia się przydaje, ale jest droga (800 zł).
Podgrzewana szyba przednia się przydaje, ale jest droga (800 zł).Motor
Rozbudowana deska rozdzielcza ogranicza przestronność. Fotele – bez zastrzeżeń.
Rozbudowana deska rozdzielcza ogranicza przestronność. Fotele – bez zastrzeżeń.Motor
Deska rozdzielcza jest poprawna, ale widać, że celem samym w sobie była stylistyka. Panuje tu nieuporządkowanie, centralna konsola jest zbyt szeroka, jak na tak małe auto, a obsługa pewnych elementów wymaga przyzwyczajenia.
Deska rozdzielcza jest poprawna, ale widać, że celem samym w sobie była stylistyka. Panuje tu nieuporządkowanie, centralna konsola jest zbyt szeroka, jak na tak małe auto, a obsługa pewnych elementów wymaga przyzwyczajenia.Motor
Wyświetlacz na zestawie wskaźników może przekazywać wskazówki odnośnie ekonomiki jazdy. Obsługa odbywa się przyciskami na kierownicy.
Wyświetlacz na zestawie wskaźników może przekazywać wskazówki odnośnie ekonomiki jazdy. Obsługa odbywa się przyciskami na kierownicy.Motor
W opcji z kołem dojazdowym bagażnik ma 316 l. I jest to wynik typowy dla aut tego segmentu.
W opcji z kołem dojazdowym bagażnik ma 316 l. I jest to wynik typowy dla aut tego segmentu.Motor
Standardowy wyświetlacz jest niestety zbyt mały, aby czytelnie przekazać wszystkie informacje.
Standardowy wyświetlacz jest niestety zbyt mały, aby czytelnie przekazać wszystkie informacje.Motor
Zdobywca tytułu "silnik roku 2012".
Zdobywca tytułu "silnik roku 2012".Motor

Silnik 1.0 Ecoboost

Dane techniczne: Ford Focus 1.0 EcoBoost

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
125 KM/6000
Maks. moment obrotowy
170 Nm/1500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,0 m
Masa/ładowność
1279/621 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
316/1101 l
Pojemność zbiornika paliwa
55 l (Pb 95)
Opony
225/45 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
436/182/148 cm
Rozstaw osi
265 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,3/4,2/5,0
Zasięg teoretyczny
1100 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,4 s
Elastyczność 60-100 km/h
9,4 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
17,0 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)*
37,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)*
37,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,8 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,0/6,3
Rzeczywisty zasięg
760 km
Cena wersji podstawowej*
70 300 zł
Cena
73 700 zł
*z tym samym silnikiem