Fiat 500L Trekking - wersja europejska
Fiat przywiózł do Genewy uterenowioną wersję 500L z dopiskiem Trekking.
Jego off-roadowy charakter podkreśla szereg dodatków: masywne zderzaki, 17-calowe alufelgi z oponami M+S, podwyższone zawieszenie czy dodatkowe osłony nadkoli z tworzyw sztucznych. W kabinie uwagę zwracają fotele z wstawkami ze skóry ekologicznej.
Podobnie jak pozostałe wersje 500L Trekking będzie oferowany wyłącznie z napędem na przednią oś. Poza pakietem stylistycznym wzorowanym na autach terenowych model otrzymał jednak system kontroli trakcji Traction+, który poprawia własności jezdne na podłożu o niskiej przyczepności. Wykorzystuje on układ hamulcowy i imituje działanie mechanicznej blokady mechanizmu różnicowego. W przypadku utraty przyczepności moduł sterujący powoduje przyhamowanie ślizgającego się koła, przenosząc moc na koło wykazujące lepszą przyczepność. System działa przy prędkości do 30 km/h i aktywowany jest przyciskiem na desce rozdzielczej.
Fiat 500L Trekking będzie dostępny (w zależności od rynku) z dwoma jednostkami benzynowymi (wolnossącą 1.4 95 KM oraz turbodoładowaną 0.9 105 KM) i dwoma turbodieslami (1.3 85 KM oraz 1.6 105 KM).
Rynkowa premiera nowej wersji 500L w Polsce odbędzie się w czerwcu br.
msob