Ekstremalna Astra o mocy ponad 300 KM
Opel zaprezentuje w Genewie niskoseryjną Astrę OPC Extreme. Znaki szczególne? Moc ponad 300 KM i masa własna niższa o 100 kg.
"Najszybsza Astra w historii", jak piszą o niej przedstawiciele Opla, ma bazować na wersji wyścigowej startującej w długodystansowym wyścigu na torze Nürburgring.
W porównaniu do Astry OPC wariant Extreme otrzyma agresywnie stylizowany pakiet ospojlerowania i obniżające masę własną elementy z włókien węglowych: maskę, dach oraz obręcze, których komplet jest o 20 kg lżejszy od aluminiowych odpowiedników. Z aluminium wykonano natomiast błotniki - każdy z nich waży zaledwie 800 g (stalowy: 2,2 kg). Łącznie, zabiegi te pozwoliły obniżyć masę własną samochodu względem Astry OPC o 100 kg, do około 1273 kg.
Miejsce tylnej kanapy w kabinie zajmie klatka bezpieczeństwa, a z przodu pojawią się kubełkowe fotele Recaro z 6-punktowymi asami bezpieczeństwa.
Pod maskę wersji Extreme trafi 2-litrowy silnik turbo wzmocniony do ponad 300 KM (seryjnie: 280 KM), połączony z 6-biegową skrzynią manualną i mechaniczną szperą. Na razie nie wiadomo, jak zastrzyk mocy w połączeniu z dietą przełoży się na osiągi. Przypomnimy, że standardowa Astra OPC przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 s.
Skuteczne wytracanie prędkości mają zapewnić hamulce Brembo z 370-milimetrowymi tarczami oraz 6-tłoczkowymi zaciskami na przedniej osi.
Debiut - podczas targów motoryzacyjnych w Genewie (4-16 marca br.).
msob