Zupełnie nowy fiat z Tychów!

Włoska grupa Fiat ogłosiła w środę, że w Tychach w Polsce ma być produkowane nowe cinquecento, na którym oprze się "odrodzenie" samochodowej części koncernu. W ciągu najbliższych trzech lat Fiat Auto zamierza wypuścić 20 nowych modeli.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Dyrektor generalny Fiata, Sergio Marchione, zapowiedział po trójstronnym spotkaniu z przedstawicielami włoskiego rządu i związków zawodowych, że rozpoczęta dwa lata temu strategia odnowienia asortymentu będzie kontynuowana w latach 2005-2008.

Plan na ten okres przewiduje łączne inwestycje koncernu na sumę 18 mld euro, z czego 10 mld ma być przeznaczone na rozwój części samochodowej.

Fiat Auto, który wyda na rozwój 4 mld euro, wprowadzi na rynek 20 nowych modeli, a odnowi 23 modele.

Marchione obiecał, że nie zamknie ani jednego zakładu Fiata we Włoszech. Zapowiedział, że do 2008 roku zapewni pełne wykorzystanie mocy produkcyjnych, sięgające obecnie 70 proc.

Kilka tygodni wcześniej Marchione powiedział udziałowcom, że koncern jest na dobrej drodze, by do końca roku znów przynosić zyski, a jego część samochodowa ograniczy straty.

"Wszystkie cele finansowe zostały potwierdzone" - napisano w komunikacie ze środowego spotkania. Podkreślono, że wysiłki w celu odzyskania konkurencyjności będą wymagały wsparcia ze strony związków zawodowych.

"Przełom w Fiat Auto pozostanie priorytetem zarządu" - głosi komunikat.

Pojawią się nowe modele samochodów osobowych i dostawczych, w tym fiatów, lancii i alfa romeo. Pięciu z nich nie zapowiedziano.

W ostatnich czterech latach Fiat z powodu najpoważniejszego w swej historii kryzysu zwolnił ponad 6 tys. robotników we Włoszech. Od tego czasu zdążył znacząco zmniejszyć straty. W drugim kwartale straty operacyjne wyniosły 80 mln euro wobec 238 mln euro w zeszłym roku.

Z uruchomienia produkcji nowego samochodu w Polsce bardzo zadowolony jest Fiat Auto Poland. - To już kolejna inwestycja po uruchomieniu produkcji pandy i silników 1.3 JTD - powiedział INTERIA.PL rzecznik FAP, Bogusław Cieślar.

Uruchomienie produkcji nowego małego fiata oznacza kres montażu seicento. Nowe cinquecento nie będzie natomiast miało wiele wspólnego z poprzednim modelem o tej nazwie. Będzie to samochód, którym Fiat chce nawiązać do 50-letniej tradycji Fiata 500.

A TUTAJ nowy mały fiat prezentowany na salonie samochodowym w Genewie w 2004 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas