Zupełnie nowa Honda. Nazywa się BR-V
Na trwającym właśnie międzynarodowym salonie motoryzacyjnym w Indonezji Honda zaprezentowała prototyp kompaktowego crossovera zbudowanego z myślą o tzw. rynkach wschodzących.
Bazą do stworzenia modelu o nazwie BR-V była Honda Mobilio - siedmioosobowe MPV oferowane m.in. w Indiach. Samochód otrzymał jednak gruntownie przestylizowaną karoserię z nowym pasem przednim i plastikowymi osłonami chroniącymi przed uszkodzeniami nadkola i progi.
By dodać nadwoziu terenowego charakteru przedni zderzak wyposażono w lakierowaną na srebrno wstawkę, która nawiązywać ma do stosowanego w terenówkach orurowania.
Japończycy podkreślają, że samochód posiada - ważny dla użytkowników - wysoki prześwit, a także standardowe relingi dachowe czy takie elementy wyposażenia, jak chociażby osobne nawiewy powietrza na tył i system wspomagania ruszania na wzniesieniu.
Honda BR-V napędzana jest benzynowym silnikiem 1,5 l i-VTEC o mocy 120 KM (przy 6600 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 145 Nm (przy 4600 obr./min). Napęd przekazywany ma być na koła przedniej osi za pośrednictwem ręcznej, sześciostopniowej skrzyni biegów lub - opcjonalnie - bezstopniowej przekładni CVT.
Chociaż model BR-V przedstawiany jest obecnie jako prototyp, wiadomo już, że samochód trafi do produkcji. Jego montażem, od stycznia przyszłego roku, zajmie się indonezyjska fabryka HPM's Karawang.
Czy Honda BR-V trafi na rynki europejskie? Wydaje się to mało prawdopodobne.