Żubry na mecie - wyniki

Uroczystym balem w hotelu Mecure Kasprowy w Zakopanem zakończył się zorganizowany już po raz 39. samochodowy Rajd Żubrów. Na starcie tej organizowanej przez czynnych zawodników dla byłych kierowców rajdowych, działaczy sportów samochodowych, dziennikarzy i zaproszonych gości imprezy stanęło ponad 80 załóg. W żółtych barwach INTERIA.PL ibizą cupra jechała także nasza załoga.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Podobnie jak to bywa co roku, także i tym razem większość startujących dysponowała bardzo mocnymi autami. Dość powiedzieć, że w tegorocznych Żubrach wystartowało 18 subaru imprez i 6 mitsubishi lancerów Evo 7 i 8.

INTERIA.PL

Właśnie subaru imprezą jechał pomysłodawca Żubrów Sobiesław Zasada wraz z małżonką Ewą. I choć wyniki na poszczególnych odcinkach miał gorsze od wielu innych zawodników (także naszej załogi) to on, dzięki formule rajdu, który bierze pod uwagę współczynnik wieku (powyżej 70 lat) wygrał klasyfikację generalną rajdu. Na drugim miejscu sklasyfikowano Mieczysława Sochackiego z Januszem Szwenkiem na volkswagenie golfie, a na trzecim Zbigniewa Barana z Anną Adamek-Baran na mitsubishi lancerze Evo7.

INTERIA.PL

Grupę drugą (zawodnicy i działacze sportu samochodowego, którzy ukończyli 60 rok życia) wygrał Marek Bafia z Rafałem Gorczycą na subaru imprezie. Kierowca ten, co warto podkreślić jechał najszybciej (w sumie było 11 OS-ów) i to on wygrał Puchar im. Janusza Kuliga za najlepsze realne czasy na odcinkach specjalnych (bez brania pod uwagę wieku kierowcy). Na drugim miejscu grupy II uplasował się Rafał Iwański z Piotrem Barchanem na mitsubishi Evo 7, a na trzecim Jerzy Tyrkiel z Grzegorzem Dziedzicem na subaru imprezie.

Grupę 3 (zaproszeni goście) wygrał Włoch Massimo Mangerini z Lucą Biancherą na mitsubishi Evo 7 przed Krzysztofem Spyrą z Piotrem Wróblewskim i Wojciechem Fertaczem z Ewą Kuleszą obaj na subaru imprezie.

W grupie 4 w której sklasyfikowani zostali dziennikarze (dziennikarzem według regulaminu powinien być kierowca a nie pilot) zwyciężyła załoga RMF FM Robert Czernecki z Tadeuszem Sołtysem na renaulcie clio 2,0 sport, przed Janem Chmielewskim z Grzegorzem Chmielewskim z magazynu WRC na bmw M3 i Jackiem Jureckim z Joanną Wójtowicz z INTERIA.PL na seacie ibizie 1,8.

W grupie 5 (zawodnicy startujący na samochodach wyprodukowanych przed 1979 rokiem) triumfowała włoska załoga Alex Caffi (były kierowca formuły 1) z Fabio Fedele na porsche carerra przed Andr€ Burini z Fiorellą Tosoni na morrisie cooperze i Massimo Angellim z Grzegorzem Krzepkowskim na lotusie cortina.

W klasie 2 (od 1001 do 1400 ccm pojemności) wygrał Krzysztof Sawicki z Moniką Luberacką na fiacie seicento, w klasie 3 (od 1401 do 1600 ccm pojemności) Mieczysław Sochacki z Januszem Szwenkiem na volkswagenie golfie, w klasie 4 (od 1601 do 2000 ccm pojemności) Robert Czernecki z Tadeuszem Sołtysem na renaulcie clio 2,0 sport a w klasie 5 (powyżej 2000 ccm, po uwzględnieniu współczynnika wieku) Sobiesław Zasada z Ewą Zasada na subaru imprezie.

Puchar Pań trafił zaś do załogi Anna Różańska – Magdalena Figlewicz na subaru imprezie.

W tegorocznym rajdzie startowało łącznie 80 załóg, a w gronie sędziów i organizatorów znaleźli się m.in. Jarosław Baran, Tomasz Czopik, Andrzej Górski, Maciej Wisławski, Michał Kościuszko.

Prezes Automobilklubu Krakowskiego Edmund Oprocha już myśli o przyszłorocznej edycji rajdu. „Na 40-lecie chcemy przygotować atrakcyjną formułę zawodów, która zachęci do udziału słynnych w przeszłości kierowców wyczynowych nie tylko z Polski, ale i z innych krajów. Liczymy na dobre kontakty mistrza Zasady, który zapowiada zaproszenie swych dawnych rywali i przyjaciół z rajdowych tras.”

ZOBACZ galerię zdjęć. Mamy ich już 100!

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas