Zmodernizowana Kia Picanto z polskimi cenami
Odświeżone Picanto dostępne będzie z dwoma silnikami benzynowymi i w czterech wersjach wyposażenia.
Najtańsze Picanto z silnikiem 1.0 MPI o mocy 67 i w wersji M kosztuje 39 990 zł. Standard obejmuje "elektrykę" szyb i lusterek, centralny zamek oraz czujnik zmierzchu. Wyceniona na 50 490 zł odmiana L dokłada do tego manualną klimatyzację, system multimedialny z 8-calowym ekranem, kamerę cofania, wielofunkcyjną skórzaną kierownicę, ostrzeganie przed kolizją, LEDowe lampy tylne oraz światła do jazdy dziennej oraz przedni podłokietnik.
Na szczycie gamy stoją wersje GT Line oraz X Line, dostępne tylko z mocniejszą jednostką 1.2 MPI 84 KM i wycenione na 62 490 zł. Oferują dodatkowo między innymi system bezkluczykowy, podgrzewane fotele i kierownicę, tapicerkę ze skóry ekologicznej, czujniki cofania oraz 16-calowe felgi.
Wszystkie wersje Picanto zyskały odnowiony wygląd zewnętrzny, największe zmiany wprowadzono w usportowionym modelu GT-Line oraz w inspirowanym crossoverami X-Line. Osłona chłodnicy ma nowy kształt, a jej chromowana listwa ciągnie się aż przez dolną część przeprojektowanych reflektorów, co sprawia, że auto wygląda na szersze niż jest w rzeczywistości. Po każdej stronie "tygrysiego nosa" dodano kolorystyczne wyróżnienie - czerwone w GT-Line i czarne w X-Line. W obydwu liniach modelowych przeprojektowano reflektory i dodano cztery diody LED, jako światła do jazdy dziennej. Z tyłu samochód również ma nowe lampy wykonane w technologii LED i bardziej smukłe światła przeciwmgielne. Całość sprawia, że tył Picanto po faceliftingu jest bardziej rozpoznawalny.
Zarówno modele GT-Line, jak i X-Line zyskały odświeżony przedni zderzak z ostrzejszymi liniami. Zmiany zaowocowały solidniejszym wyglądem wersji X-Line, w wypadku modelu GT-Line stylistom zależało na wizualnym połączeniu usportowionego Picanto z mocnymi modelami GT. Wlot powietrza w zderzaku lakierowanym w kolorze nadwozia jest teraz większy i szerszy, sportowy charakter podkreślają błyszczące detale w kolorze czarnym i lampy przeciwmgielne. Zderzak modelu X-Line nawiązuje stylistyką do masywnych zderzaków z dodatkowymi osłonami znanymi z SUV-ów, z wykończeniem imitującym metal i logo X-Line oraz z błyszczącym czarnym obramowaniem, które rozciąga się od osłony chłodnicy do nadkoli z boku samochodu.
Facelifting Picanto obejmuje szereg zmian wizualnych i technologicznych również we wnętrzu, które koncentrują się wokół większego 8-calowego ekranu dotykowego systemu multimedialnego oraz 4,2-calowego wyświetlacza w zestawie zegarów. Picanto jest oferowane z tapicerką materiałową lub materiałową połączoną ze skórą ekologiczną. Do wyboru jest kilka wzorów tapicerki, które potęgują nowoczesny wygląd i podkreślają wyższą jakość wykonania.
Zmodernizowana Kia Picanto - w zależności od wersji wyposażenia - jest również dostępna z szeroką gamą stylowych pakietów kolorystycznych do wyboru. Wersja X Line ma czarne, jednokolorowe wnętrze z kontrastowymi przeszyciami w kolorze limonki, srebrne obudowy wokół dźwigni zmiany biegów i otworów wentylacyjnych oraz srebrno-limonkowe akcenty na drzwiach. Wersja Business Line jest wyposażona w pakiet kolorystyczny "Orange Splash", ma czarne jednokolorowe wnętrze z pomarańczowymi przeszyciami i detalami w kabinie oraz czarno-pomarańczowe akcenty na drzwiach. Topowa wersja GT Line jest wykończona czarną tapicerką z czerwonymi podparciami siedzeń, z błyszczącymi czarnymi elementami i z czerwono-czarnymi akcentami na drzwiach.
Zmodernizowane Picanto jest wyposażone w 8-calowy ekran dotykowy, który zastępuje 7-calowy. Nowy system oferuje również łącze Bluetooth z możliwością jednoczesnego podłączenia dwóch urządzeń mobilnych - jednego jako telefon obsługiwany przez zestaw głośnomówiący i z dostępem do multimediów; drugiego wyłącznie do korzystania z multimediów. System jest standardowo wyposażony w Apple CarPlay i Android Auto.
Picanto po faceliftingu jest dostępne z szeregiem systemów wspomagających kierowcę. W zależności od wersji wyposażenia dostępny jest system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów i pieszych, system monitorowania martwego pola w lusterkach rozszerzonym o funkcję zmniejszającą ryzyko kolizji podczas zmiany pasa ruchu, asystentem utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy i asystentem utrzymania na pasie ruchu.
Picanto po faceliftingu jest również standardowo wyposażone w systemy - zarządzania stabilnością auta (Vehicle Stability Management - VSM), kontroli siły hamowania w zakręcie (Cornering Brake Control - CBC) i stabilizacji na prostej (Straight-line Stability - SLS), które ułatwiają zachowanie kontroli nad autem podczas hamowania i pokonywania zakrętów.
Zmodernizowane Picanto będzie dostępne w Europie w trzecim kwartale tego roku.