Zmiana na parkingach Carrefoura. Duże udogodnienie dla klientów
Klienci centrów handlowych, w których działa Carrefour, zyskają dodatkowy argument do odwiedzenia tych miejsc. Sieć sklepów podpisała umowę na budowę stacji ładowania aut elektrycznych.
Możliwość ładowania samochodu w czasie zakupów to duża zaleta dla korzystających z aut elektrycznych. Zarząd polskiego oddziału firmy Carrefour podpisał umowę na otwarcie 170 punktów ładowania przy ponad 70 obiektach handlowych. O sprawie informuje Business Insider.
Ładowarki pod sklepami Carrefour
Carrefour ma w Polsce łącznie ponad 850 sklepów stacjonarnych. Do listy wliczają się nie tylko hipermarkety, ale także supermarkety, sklepy osiedlowe i hurtowo-dyskontowe. Trudno oczekiwać, żeby ładowarki stanęły pod każdym z nich, jednak sieć podjęła decyzję o szybkim rozwoju sieci punktów ładowania wszędzie, gdzie to możliwe.
Pierwsze stacje ładowania mają zostać otwarte w przyszłym roku, docelowo pojawią się w 65 miastach w całej Polsce. Umowa przewiduje instalację punktów ładowania przy wszystkich nieruchomościach, których Carrefour jest właścicielem i istnieje możliwość wprowadzenia takiego rozwiązania.
Agata Kopytyńska, dyrektorka nieruchomości, ekspansji i aktywów w Carrefour Polska w rozmowie z Business Insider zapewniła, że firma koncentruje się na średnich i mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do infrastruktury ładowania jest utrudniony.
Dostawcą urządzeń i operatorem sieci ładowarek będzie firma Eleport. Posiada ona juz 435 punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce, do końca roku planuje mieć ich 700. Kontrakt przewiduje, że energia, z której będą korzystać klienci Carrefoura będzie pochodzić w 100 proc. z odnawialnych źródeł energii, co ma potwierdzać odpowiedni certyfikat.
Ile będzie kosztowało ładowanie pod Carrefourem?
Warunki korzystania z punktów ładowania mają być zgodne ze standardowym cennikiem Eleport w Polsce, a to na dziś oznacza:
- AC (do 22kW) - od 1,89 zł/kWh
- DC (od 50 kW do 99kW) - 2,95 zł/kWh
- DC (100 kW i więcej) - 3,00 zł/kWh
Paweł Doleciński, dyrektor sprzedaży w Eleport, zapowiada jednak, że firma przewiduje szereg promocji i ofert specjalnych przygotowanych we współpracy z Carrefour.