Zły znak co 180 metrów. Absurdalne wyniki kontroli polskich dróg

Raport NIK ujawnił szokującą skalę zaniedbań dotyczących ustawiania znaków drogowych w Polsce
Raport NIK ujawnił szokującą skalę zaniedbań dotyczących ustawiania znaków drogowych w PolsceTomasz Kawka / East NewsAgencja SE/East News

Druzgocący raport NIK o znakach na polskich drogach. Nikt nie ustawił ich prawidłowo

Żaden ze skontrolowanych zarządzających ruchem drogowym nie realizował powierzonych zadań organizacyjnych, technicznych i kontrolnych w obszarze oznakowania dróg publicznych w pełni prawidłowo
czytamy w raporcie NIK.

NIK o znakach w Polsce. System zarządzania ruchem drogowym nie działa

Stwierdzone w toku kontroli liczne nieprawidłowości w obszarze oznakowania dróg publicznych, w tym nie wykonywanie przez zarządzających ruchem drogowym powierzonych im zadań, wskazują na nieskuteczne funkcjonowanie systemu zarządzania ruchem drogowym w Polsce.
czytamy w dokumencie NIK.

Jeden zły znak co 180 metrów. Szokująca skala zaniedbań na polskich drogach

  • 395 z zakwestionowanych znaków ustawiono niezgodnie z zatwierdzonymi projektami organizacji ruchu,
  • 370 ustawiono niezgodnie z przepisami (!),
  • 190 z zakwestionowanych znaków było nieczytelnych lub uszkodzonych,
  • 75 z zakwestionowanych znaków wprowadzało w błąd kierowców.
Rondo na drodze wojewódzkiej nr 728 w Belsku Dużym z nieprawidłowo ustawioną tablicą przedznakową E-1, na której widoczne są znaki zapytania, co podkreśla problematykę sytuacji. Obok ronda widoczna jest ciężarówka oraz inne samochody.
Przykład asurdalnie ustawionych znaków przy dojeździe do skrzyżowania. Wiedzielibyście, gdzie jechać? / fot. NIKmateriał zewnętrzny

Absurdalne oznakowanie polskich dróg. "17 linijek tekstu o wysokości 4 cm"

Zestawienie zdjęć pokazujących oznakowania drogowe z nadmierną ilością informacji tekstowych. Każde zdjęcie zawiera analizę długości tekstu, umiejscowienie tabliczek i błędną kolejność znaków.
Przykład zgodnego z przwem(!) oznakowania polskich dtóg / fot NIKmateriał zewnętrzny

Nadzór nad oznakowaniem to fikcja. Jeden urzędnik na 18 tys. km

”Na objęcie całej sieci dróg krajowych tego typu działaniami nadzorczymi potrzebne byłoby 12 lat.
zauważają autorzy raportu NIK.
W toku kontroli sformułowano zawiadomienia o stwierdzeniu bezpośredniego niebezpieczeństwa dla życia lub zdrowia ludzkiego albo powstania znacznej szkody w mieniu przez GDDKiA Oddział Katowice i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
czytamy w raporcie NIK.
Alfa Romeo 33 Stradale – testujemy współczesną wersję legendarnego modeluInteria plINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?