Zakończył się proces Pawła K. Adwokatowi grozi 5 lat więzienia

Zakończył się proces adwokata Pawła K. oskarżonego w 2021 roku o spowodowanie czołowego zderzenia, w którym zginęły dwie kobiety jadące autem marki Audi. Sprawa nabrała szczególnego rozgłosu po kontrowersyjnej wypowiedzi mężczyzny. Stwierdził on, że ofiary jechały "trumną na kołach".

Zakończył się proces Pawła K. Adwokatowi grozi 5 lat więzienia
Zakończył się proces Pawła K. Adwokatowi grozi 5 lat więzienia Agencja SE/East NewsAGENCJA SE

Po niemal dwóch latach zakończył się głośny proces łódzkiego adwokata Pawła K. Mężczyzna został oskarżony przez prokuraturę o spowodowanie czołowego zderzenia, w którym śmierć poniosły dwie kobiety. Prokurator wnioskował o wymierzenie mu kary 5 lat pozbawienia wolności oraz 10-letniego zakazu prowadzenia pojazdów. Dodatkowo wnosił o wypłatę zadośćuczynienia rodzinom ofiar w kwocie od 10 do 50 tys. zł.

Konfrontacja bezpiecznego samochodu z "trumną na kołach"

Do wypadku doszło 26 września 2021 roku na lokalnej drodze między Jezioranami a Barczewem na Warmii. Wiekowe Audi 80, którym podróżowały dwie kobiety, zderzyło się czołowo z Mercedesem CLA prowadzonym przez łódzkiego adwokata. W wyniku wypadku obie kobiety zginęły na miejscu.

Niedługo po zdarzeniu adwokat nagrał kontrowersyjny film, który opublikował w internecie. Na nagraniu stwierdził, że wypadek by konfrontacją bezpiecznego samochodu z "trumną na kołach" i m.in. dlatego kobiety zginęły.

Adwokat w nagraniu stwierdził: "Niektórzy są zadowoleni, bo kupili sobie auto za 3 tys. zł. A nie lepiej wziąć kredyt? Pożyczyć od kogoś kasę? Poczekać? Uzbierać? I kupić auto bezpieczne?". Jego wypowiedź, opublikowana w mediach społecznościowych, wywołała lawinę oburzenia wśród opinii publicznej.

Po fali krytyki adwokat zdecydował się usunąć nagranie, zastępując je oświadczeniem. Napisał w nim: "Pod wpływem emocji nagrałem relację, w której użyłem niewłaściwych słów. Z całego serca przepraszam za te wypowiedzi rodziny ofiar i wszystkich tych, których moje słowa uraziły, zbulwersowały, oburzyły".

Paweł K. nie rozumie konsekwencji? Jest uzależniony od social mediów

Zgodnie z aktem oskarżenia Paweł K., prowadząc Mercedesa CLA, naruszył zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym, przekroczył podwójną linię ciągłą i wjechał na przeciwny pas. W konsekwencji doprowadził do wypadku, zderzając się czołowo z nadjeżdżającym Audi 80.

Prokurator podkreśłał, że kobiety miały zapięte pasy, a ich samochód przeszedł wcześniej badania techniczne i został dopuszczony do ruchu.

Według oskarżyciela przyczyną wypadku było to, że Paweł K. nie skupiał się na obserwowaniu drogi. Podkreślono również, że adwokat "jest osobą uzależnioną od social mediów, a jego zachowanie po zdarzeniu powinno zostać uwzględnione przy wymierzaniu kary lub środków karnych".

Pierwszy raz spotykamy się, żeby oskarżony publikował film z tak negatywnym wydźwiękiem. Nie interesują go uczucia pokrzywdzonych. Nawet te przeprosiny są influencerskie. Oskarżony jest adwokatem, ojcem, a całe zachowanie po wypadku świadczy, że mamy do czynienia z osobą, która jakby miała 13 lat i nie rozumiała konsekwencji swoich działań. 
Arkadiusz Szulc z Prokuratury Okręgowej w Olsztynie

Obrońcy Pawła K. zarzucali błędy i nieścisłości w opinii biegłych

W mowach końcowych, które odbyły się na ostatniej rozprawie 1 kwietnia, obrońcy oskarżonego zarzucili, że postępowanie nie doprowadziło do zebrania wystarczającego i wyczerpującego materiału dowodowego. Mecenas Władysław Marczewski zwracał uwagę na błędy oraz nieścisłości w opiniach biegłych. Z kolei mecenas Kazimierz Pawelec podkreślił, że dowody elektroniczne pochodzące z samochodu oskarżonego nie zostały poddane pełnej analizie.

Analiza pokładowego komputera pokazała, że przed wypadkiem kierownica Mercedesa była lekko skręcona w lewo. Dopiero tuż przed zderzeniem kierowca podjął manewr obronny, gwałtownie skręcając w prawo.

Sąd ogłosił, że publikacja wyroku nastąpi 11 kwietnia. Proces toczył się od lutego 2023 r. Paweł K. konsekwentnie nie przyznaje się do winy, a podczas procesu odmówił składania wyjaśnień.

Renault Rafale E-Tech 300 – test wideo SUV-a plug-in z napędem 4x4Interia plINTERIA.PL