Wyznaczają nowe standardy. Polska marka w czołówce!

Elektryfikacja zatacza coraz szersze kręgi w świecie motoryzacji. Po alternatywne sposoby napędu coraz śmielej sięgają np. producenci pojazdów użytkowych.

Solaris to polski producent, który sprzedaje autobusy w całej Europie
Solaris to polski producent, który sprzedaje autobusy w całej EuropieInformacja prasowa (moto)

Grupa czołowych europejskich producentów autobusów elektrycznych zawarła właśnie porozumienie mające na celu opracowanie uniwersalnego interfejsu służącemu ładowaniu pojazdów. Wśród sygnatariuszy umowy nie zabrakło polskiego Solarisa!

Wiele miast już dziś decyduje się na włączenie bateryjnych autobusów elektrycznych do sieci komunikacyjnej. Odpowiadając na potrzeby tych ośrodków firmy Irizar, Solaris, VDL i Volvo - wraz z dostawcami systemów ładowania - ABB, Heliox i Siemensem - nawiązały współpracę mającą na celu wypracowanie wspólnych, standardowych rozwiązań.

Proponowany przez producentów uniwersalny system ładowania autobusów elektrycznych ma być otwarty dla wszystkich uczestników rynku. Opracowane wspólnie rozwiązania wykorzystywane będą do ładowania autobusów elektrycznych - zarówno do "szybkiego", doraźnego uzupełniania baterii na pętlach, jak i "pełnego" ładowania, czyli uzupełniania baterii nocą w zajezdni.

Celem nawiązania współpracy jest m.in. ułatwienie procesu przechodzenia na autobusy bateryjne przez miasta oraz stworzenie niezawodnego systemu, który byłby uniwersalny dla różnych marek autobusów oraz systemów ładowania. Inni producenci oraz dostawcy ładowarek mają naturalnie możliwość przyłączenia się do wspólnego projektu.

Uniwersalny system będzie obejmować zarówno rozwiązania do szybkiego ładowania, takie jak automatyczne ładowanie pantografowe, komunikację bezprzewodową, płyty kontaktowe czy też infrastrukturę łączącą pojazd z pantografem. Dla autobusów elektrycznych ładowanych nocą w zajezdni rodzaj wtyczki oraz system komunikacji między stacją ładowania a pojazdem, będzie bazować na systemie szybkiego ładowania, który został  opracowany dla samochodów (CCS).

SolarisInformacja prasowa (moto)

Przypominamy, że działalność związaną ze standaryzacją systemów ładowania pojazdów elektrycznych rozpoczęła się już na poziomie organów unijnych - Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego oraz Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego Elektrotechniki (CENCENELEC) - a także międzynarodowych organizacji normalizacyjnych (ISO/IEC).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas