Wysokoprężne silniki VW z Polski pojadą do Ameryki!
Uroczyście uruchomiono produkcję silników wysokoprężnych najnowszej, trzeciej generacji w Polkowicach (Dolnośląskie) w fabryce Volkswagen Motor Polska.
Symbolicznego uruchomienia linii dokonał wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński.
Jak powiedział podczas uroczystej inauguracji prezes firmy Christian Bleiel, inwestycja w nową halę i linie produkcyjne kosztowała prawie 700 mln zł. Inwestycję dofinansowała ponad 70 mln zł UE.
Dzięki nowej linii firma ma produkować rocznie 700 tys. wysokoprężnych silników modułowych w technologii MDB o pojemnościach 1.6 oraz 2.0. Ponadto, o 150 stanowisk wzrosło zatrudnienie w fabryce.
Wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński pogratulował inwestycji i dziękował za zaangażowanie Volkswagena w naszym kraju.
"Jutrzejsza data 1 maja jest symboliczna, bo to nie tylko święto pracy, ale również rocznica wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. I ta inwestycja jest dowodem na to, że współpraca polsko-niemiecka może się rozwijać. Volkswagen, inwestując w budowę silnika nowej generacji właśnie w Polsce, inwestuje również w Polaków, zapewnia miejsca pracy i rozwój gospodarczy na wiele lat. Jestem przekonany, że w tej fabryce będą pracować również synowie i wnukowie obecnych pracowników" - powiedział Piechociński.
Wicepremier podkreślił, że dla polskiej gospodarki rozwój przemysłu motoryzacyjnego jest istotny, dlatego rząd robi wiele, by przyciągnąć inwestorów z tej branży. "Chcemy jak najbardziej ułatwić inwestorom działanie, dlatego podtrzymujemy funkcjonowanie specjalnych stref ekonomicznych. Chcemy właśnie poprzez gospodarkę, a nie przez naukę, transferować nowe technologie. Wreszcie, mamy zamiar odrodzić w Polsce szkolnictwo zawodowe, by inwestorzy mieli przekonanie, że warto i trzeba robić interesy w Polsce" - dodał Piechociński.
Jak powiedział dyrektor produkcji w Volkswagen Motor Polska Jacek Rostkowski, innowacyjność produkowanych silników diesla trzeciej generacji w technologii MDB opiera się na ich modułowej zabudowie, dzięki czemu są one m.in. o 10 kg lżejsze i o 10 euro tańsze w produkcji.
"Produkowane u nas w Polkowicach silniki diesla o pojemności 1.6 i 2.0 spełniają wyśrubowane normy ekologiczne wymagane w USA. Z tego powodu tylko my produkujemy silniki na rynek amerykański. Jesteśmy jedynym takim producentem w Polsce. W Europie są jeszcze tylko dwie fabryki, które produkują podobnej klasy napędy - w Niemczech i na Węgrzech" - dodał Rostkowski.
Spółka Volkswagen Motor Polska rozpoczęła działalność w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej w 1998 r. Zatrudnia ponad 1200 pracowników, z których prawie tysiąc pracuje na liniach produkcyjnych. Dziennie montują 2500 silników Diesla.